۱۹ مرداد ۱۴۰۳ | 17:50
کد خبر : 176828

راهنمای سفر به فیروزکوه از سایت برداشت روز قسمت ششم

روستاهای فیروزکوه
یکی از جذابیت‌های سفر به فیروزکوه این است که شما می‌توانید از زندگی مردم روستایی این منطقه هم در زمان گردش در دل طبیعت بازدید کنید و با فرهنگ مردم مهمان نواز این منطقه از نزدیک آشنا شوید. شهر فیروزکوه روستاهای زیادی در اطراف خود دارد که در هر یک از این روستاها هم جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متنوعی واقع شده و اغلب گردشگران ترجیح می‌دهند در زمان سفر به فیروزکوه حتما به روستاهای این منطقه هم سر بزنند و از معاشرت با مردم و تماشای طبیعت بکر روستاهای فیروزکوه لذت ببرند.

روستای لزور: یکی از بزرگترین مناطق روستایی شهر فیروزکوه است که در فاصله ۴۵ کیلومتری از شمال غربی فیروزکوه واقع شده و طبیعت بکر آن برای گذراندن تعطیلات آخر هفته بهترین گزینه است. رودخانه‌های پرآب و دشت‌های سرسبز در بخش‌های مختلف این روستا پراکنده است و گردشگران به هر طرف که نگاه کنند، چیزی جز طبیعت زیبا و سرسبز مشاهده نخواهند کرد. دریاچه سد لزور هم در نزدیکی این روستا واقع شده و گردشگران در زمان سفر به فیروزکوه می‌توانند با ورود به روستای لزور این دریاچه را هم نزدیک ببینند.
روستای سله بن: یکی از مشهورترین روستاهای شهر فیروزکوه است که در نزدیکی تپه باستانی معروف سله بن واقع شده و طبیعت بکر آن زبانزد خاص و عام است. تپه تاریخی سله بن در فاصله ۳۰۰ متری از شمال شرقی این روستا واقع شده و گردشگران به راحتی می‌توانند پس از استراحت در دل طبیعت این منطقه خوش آب و هوا خود را به این تپه تاریخی برسانند.

تجارتخانه آراد برندینگ