۱۷ مرداد ۱۴۰۳ | 16:16
کد خبر : 176674

راهنمای سفر به فیروزکوه از سایت برداشت روز قسمت پنجم

راهنمای سفر به فیروزکوه .

به گزارش برداشت روز،  تنگه میشینه مرگ: تنگه میشینه مرگ هم جز جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر فیروزکوه است که در نزدیکی روستای لزور واقع شده و پاتوق کوهنوردان حرفه‌ای می‌باشد. گردشگران در زمان سفر به فیروزکوه می‌توانند بعد از عبور از این دره و گذشتن از مسیری سرسبز و آبشاری زیبا خود را برای صعود به قله کوه میشینه مرگ آماده کنند.
دریاچه شورمست: اگر برای پیک نیک در زمان سفر به فیروزکوه به دنبال مکانی دنج و جذاب در دل طبیعت می‌گردید، حتما خود را به دریاچه شورمست برسانید. این دریاچه که در دل جنگل واقع شده یکی از مشهورترین جاذبه‌های طبیعی فیروزکوه است که ۱۵ هزار مترمربع وسعت و ۵ متر عمق دارد. درختان بلند قامتی همچون توسکا هم اطراف این دریاچه را پوشانده‌اند، این دریاچه در منطقه سوادکوه واقع شده و امکانات تفریحی متنوعی همچون قایق سواری، اسب سواری، سفره خانه، آلاچیق و سایر امکانات تفریحی هم در اطراف آن برای گردشگران موجود است. آبشار ورسک هم از جمله مشهورترین جاذبه‌های اطراف این دریاچه است که می‌توانید با چند دقیقه رانندگی خود را به آنجا برسانید.
چشمه دریابک: یکی دیگر از چشمه‌های معروف فیروزکوه، چشمه دریابک است که در فاصله ۲۰ کیلومتری از فیروزکوه در نزدیکی زرین دشت در حوزه روستایی به نام آتشان واقع شده است. این چشمه پرآب خواص درمانی بی شماری برای انواع بیماری‌های پوستی دارد و در اغلب روزهای سال طبیعت سرسبز اطراف این چشمه محل استراحت گردشگران است که برای استفاده از خواص درمانی چشمه دریابک به این منطقه از فیروزکوه سفر کرده‌اند.

تجارتخانه آراد برندینگ