به گزارش برداشت روز، محمدحسین حسین زاده با اشاره به اجرای بانکداری اجتماعی در بانک قرض الحسنه رسالت گفت: در چند سال اخیر این بانک اقدام به طراحی محصولی متناسب با مشتریان خود کرد و آن را “بانکداری اجتماعی” و یا “ارائه خدمات به مشتریان جمعی یا گروه های مشتریان” نامید.
وی افزود: در واقع بانکداری اجتماعی سازوکار نوآورانهی ارائه خدمات نوین بانکی به مشتریان جمعی در قالب کانون های کاروزندگی (کارآفرینی اجتماعی در شهرهای کوچک و روستاها)، همیاری اجتماعی (خانوادگی، محله ای، مساجد و دانشجویی)، سازمانی (سازمان ها، ادارات و شرکت ها) وصنفی (اصناف، بازاریها) است.
حسین زاده با بیان اینکه در حال حاضر تمام خدمات این بانک در بستر اینترنت و به صورت غیرحضوری به مشتریان قابل ارائه است؛ افزود: سال ۱۴۰۰خاتمه بانکداری سنتی در بانک قرضالحسنه رسالت است و در مسیر بانکداری دیجیتال به معنای آرمانی آن گام برمی داریم.
وی با تاکید بر اینکه در سال ۱۴۰۰بانک قرض الحسنه رسالت هیچ شعبهای نخواهد داشت؛ اظهارداشت: در سال ۹۳این بانک با حدود ۳۰۰شعبه فعالیت داشته که امروز به ۶۰ شعبه رسیده و در حال حاضر از این تعداد ۳۰ شعبه به عنوان ایستگاه مشاوره فعالیت می کنند.
حسین زاده قرض الحسنه؛ خرد و اجتماعی همچنین شرعی؛ آسان و ارزان بودن خدمات را از مهمترین اهداف بانک قرض الحسنه رسالت برشمرد و افزود: ما به عنوان نخستین و تنها بانک خصوصی قرض الحسنه کشور احساس مسئولیت خاصی داریم تا ضریب پوشش قرض الحسنه برای کل جامعه افرایش یابد.
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت با تاکید برمحاسن بانکداری غیرحضوری اظهارداشت: مزایای بهره گیری از اینگونه خدمات یک بازی برد- برد برای هر دو رکن اصلی یعنی بانک در یکسو و مشتریان در سوی دیگر است.
وی به پیشخوان مجازی رسالت اشاره کرد و گفت: این سامانه مجازی برای سهولت دسترسی و دریافت خدمات برای مشتریان بانک قرض الحسنه رسالت تعریف شده است. به گونه ای که مشتریان با ورود به سایت بانک و پیشخوان مجازی رسالت می توانند خدمات بانکی خود را بدون نیاز به شعبه دریافت کنند.
لینک کوتاه
https://bardashtrooz.ir/news/17664