به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی طی سالهای اخیر مراسم اربعین بیش از همیشه رونق یافته است و کربلا نقطه تلاقی همکاری میان ایران و عراق شده است. در این میان حمایت از موکبداران برای ارائه هر چه بهتر خدمات به زائران از اهمیت بالایی برخوردار است. این مهم زمانی بیشتر به چشم میآید که بدانیم براساس بیانیه رسمی عتبه عباسی (ع)، در سال گذشته، ۲۲ میلیون و ۱۹ هزار و ۱۴۶ زائر در مراسم اربعین شرکت کردند که ازاین تعداد، چهار میلیون و ۵۰ هزار نفر زائر، از کشور ایران رهسپار شده بودند که بیتردید نیاز به خدماترسانی ویژه خواهند داشت. با پیشبینی رشد ۱۵ درصدی این تعداد، به نظر میرسد، موکبداران نیاز به حمایت بیشتری از سوی تمامی ارکانها و ارگانهای اجرایی دارند.
از سوی دیگر، این شرکت بیمهگر با تائید سازمان حج و زیارت، به عنوان تنها شرکت ارائهدهنده بیمه زائران نیز انتخاب شده است. شرکت بیمه معلم با ارائه سه بسته بیمهای مخصوص زائران اربعین، هزینههای مربوط به درمان سرپایی، جراحی و بستری، غرامت نقص عضو یا از کار افتادگی دائم کلی یا جزئی زائران و غرامت فوت به هر علت یا بر اثر حادثه را برعهده گرفته است.
این سه بسته با احتساب هزینه ارائه خدمات درمانی جمعیت هلالاحمر با حق بیمههای ۸۰،۰۰۰ و ۹۰،۰۰۰ و ۱۰۰،۰۰۰ تومانی عرضه شده تا به زائران این امکان را بدهد که با توجه به نیاز خود، پوششها را مطالبه کنند.
پیشبینی وزارت راه و شهرسازی مبنی بر افزایش ۱۵ درصدی تعداد مسافران اربعین سال جاری، نشان از افزایش اهمیت نقش موکبها در خدمترسانی به زائران دارد.