۱۴ مرداد ۱۴۰۳ | 15:08
کد خبر : 176147

راهنمای سفر به فیروز کوه از سایت برداشت روز قسمت دوم

سفر به فیروزکوه در روزهای گرم تابستان

سفر به فیروزکوه در روزهای گرم تابستان.

به گزارش برداشت روز،  فیروزکوه یکی از شهرهای استان تهران است که حدود ۱۴۳ کیلومتر با پایتخت فاصله دارد، این شهر برای بسیاری از گردشگران فقط مسیری برای رسیدن به استان سرسبز مازندران محسوب می‌شود. زیرا اغلب گردشگران از جاذبه‌های طبیعی و تاریخی این شهر بی خبر هستند و فیروزکوه را فقط گذرگاهی برای رسیدن به مازندران می‌دانند. اما سفر به فیروزکوه در روزهای گرم تابستان یکی از بهترین کارهایی است که اهالی تهران می‌توانند برای فرار از زندگی شهری در روزهای گرم و شلوغ پایتخت انجام دهند. فیروزکوه در اغلب روزهای سال هوایی پاک و بدون آلودگی دارد و بهترین مکان برای تنفس هوای سالم محسوب می‌شود.

آب و هوای فیروزکوه در نیمه دوم سال معمولا سرد و برفی است و تا اوایل فروردین روی کوه‌های اطراف فیروزکوه برف به چشم می‌خورد. اما در نیمه اول سال فیروزکوه آب و هوایی کاملا ییلاقی و خنک دارد و اغلب گردشگران زمانی که از تهران به سمت فیروزکوه حرکت می‌کنند از اختلاف دمای بین تهران و پایتخت متعجب می‌شوند. به صورت کلی در نیمه اول سال به خصوص فصل تابستان به دلیل آب و هوای خنک و معتدل، سفر به فیروزکوه بیش از هر زمان دیگری طرفدار دارد.

سفر به فیروزکوه – مشهورترین جاذبه‌ های طبیعی فیروزکوه
بدون شک بازدید از طبیعت بکر و زیبای این شهر دلیل اصلی اغلب گردشگران برای سفر به فیروزکوه است، طبیعت فیروزکوه در روزهای فصل بهار و تابستان سرسبز و چشم نواز است و عطر گل‌ها و شکوفه همه جا را پر کرده است. فیروزکوه در دامنه رشته کوه‌های البرز واقع شده و طبیعت کوهستانی این منطقه در همه روزهای سال زیبایی خاص خودش را دارد.

پوشش گیاهی و جانوری متنوعی را هم می‌توانید در زمان سفر به فیروزکوه ببینید و از این همه زیبای و شگفتی طبیعت در کنار هم لذت ببرید. فیروزکوه چشمه‌های طبیعی متعددی هم دارد و بسیاری از گردشگران برای استفاده از خواص درمانی این چشمه به فیروزکوه سفر می‌کنند. شهر فیروزکوه در مجاورت جنگل و کوه قرار گرفته است و طبیعت بی‌نظیر این شهر منظره‌ای مشرف به دشت دارد. تنوع جاذبه های گردشگری طبیعی در فیروزکوه زیاد است به همین دلیل بسیاری از گردشگران سفر خود به فیروزکوه را چند روزه برنامه ریزی می‌کنند تا حداقل بتوانند از مشهورترین جاذبه‌ های طبیعی فیروزکوه در این سفر بازدید کنند.

تجارتخانه آراد برندینگ