۱۲ مرداد ۱۴۰۳ | 16:24
کد خبر : 175825

راهنمای سفر به ماسال از سایت برداشت روز قسمت پنجم

آب‌ و هوای ماسال از آن موضوعاتی است که حتی حرف زدن درباره‌اش، حال آدم را جا می‌آورد و نفسش را تازه می‌کند. ماسال مانند سایر مناطق گیلان هوای نسبتا مرطوبی دارد اما در ارتفاعات نیمه‌مرطوب و کوهستانی است. فصل بهار و اوایل پاییز زمان مناسبی برای گردش در ماسال است.

بهار: فصل بهار در شهر ماسال، بهترین و دل‌چسب‌ترین فصل است. هوای خنک بهاری، درختان تازه جوانه‌زده و سرسبز همراه با موسیقی پرندگان، بهترین زمان برای سفر به ماسال را فراهم می‌کند.
تابستان: تحمل رطوبت فصل تابستان در شهر ماسال ممکن است کمی برای گردشگران سخت باشد اما مناطق کوهستانی ماسال همچنان نسبتا خنک و معتدل است.
پاییز: فصل پاییز در ماسال با طرح زرد و نارنجی و قرمز برگ‌ها شروع می‌شود. میزان رطوب هوا کم‌تر و بارش باران بیشتر می‌شود و ابر و مه، فضا را زیباتر می‌کند.
زمستان: در فصل زمستان، بارش باران و برف بیشتر می‌شود، طوری‌که گاهی همه ییلاقات لباس برفی به تن می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم اگر زمستان را برای سفر به ماسال انتخاب می‌کنید، بهتر است تجهیزات کافی همراه داشته باشید.
ییلاق های ماسال
همه ما در سفر به ماسال آن را به طبیعتی زیبا و بکر و مناطقی غرق شده در ابر و مه می‌شناسیم. مناطقی که وقتی صبح زود از خواب بیدار شوید، به فاصله یک متری خود را نمی‌توانید ببینید، اما باید منتظر باشید تا ابرها کنار روند و زیبایی واقعی تجلی کند. ماسال به ییلاق‌هایی سرسبز بر دامنه کوه‌های سر به فلک کشیده معروف است، جایی که می‌توانید دنیا را زیر پاهای خود ببینید.

در ادامه این راهنمای سفر به ماسال به معرفی محبوب‌ترین و البته زیباترین ساختۀ دست طبیعت می‌پردازیم، ییلاق‌هایی که با حضور در آن‌ها خستگی یک سال از تن‌تان به در خواهد شد. پس از معرفی هر ییلاق، لوکیشن آن روی گوگل مپ نیز آورده شده است، اما برخی از ییلاق‌ها هنوز در گوگل مپ ثبت نشده‌اند.

بنابراین اگر دوست دارید بقیه گردشگران نیز از آدرس دقیق این مناطق اطلاع پیدا کنند، با ثبت دقیق لوکیشن آن‌ها در گوگل مپ، قدمی در راستای صنعت گردشگری ایران بردارید.

در این سفر، آرامش جاهای دیدنی بکر شمال را از دست ندهید.

تجارتخانه آراد برندینگ