۰۸ مرداد ۱۴۰۳ | 16:00
کد خبر : 175449

راهنمای سفر به ماسال از سایت برداشت روز قسمت دوم

راهنمای سفر به ماسال .

به گزارش برداشت روز،  در سفر به ماسال آبشارها هم فوق‌العاده دیدنی هستند. مثلا آبشار ویوز در کنار منطقه ییلاقی اولسبلنگاه قرار دارد و آبشاری مرتفع به حساب می‌آید. ماسال آبشارهای دیگری هم دارد که می‌توان از میان آنها به موارد زیر اشاره داشت:

آبشار خون با ارتفاع ۱۵ متر؛
آبشار تولی‌نسا با ارتفاع ۱۰ متر؛
آبشار رامینه با ارتفاع ۱۰ متر.
ماسال شهر مرتفعی است و در میان شهرهای استان گیلان از نظر ارتفاع، بعد از رودبار در جایگاه بلندترین و مرتفع‌ترین شهر می‌ایستد.
نژاد و زبان مردم ماسال
مردم ماسال جزو قوم تالش به‌حساب می‌آیند و به زبان تالشی صحبت می‌کنند که متعلق به شمال‌غرب و مناطق مربوط به سواحل دریای خزر است. این زبان از پیچ‌وخم تاریخ همچنان حفظ شده است و مطالعه آن می‌تواند راهنمای شگفت‌انگیزی درباره تاریخ و زبان گذشته‌های ایران باشد.

جمعیت ماسال
طبق سرشماری سال ۱۳۹۵، جمعیت شهرستان ماسال، ۵۲ هزار و ۶۴۹ نفر بوده است. عده زیادی از مردم شهر، مسن هستند و بیشتر جوان‌ها برای کار و گذران زندگی در شهرهای بزرگ‌تر، شهر مادری‌شان را ترک کرده‌اند و فقط در تعطیلات سفر به ماسال را تجربه می‌کنند.
دین و مذهب مردم ماسال
دین مردم ماسال اسلام و مذهب آن‌ها شیعه و سنی است.
اقتصاد و صنایع دستی ماسال
اقتصاد شهرستان ماسال بر پایه دامداری و کشاورزی است. فعالیت‌های اقتصادی مردم این منطقه شامل پرورش طیور، برنج‌کاری، پرورش گاو و گوسفند و… است. برنج، مرکبات، سبزیجات، باقلا و آلوچه، جزو کشت‌های مهم ماسال در کشاورزی هستند. این شهر با تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز، پنیر، کره، شیر، ماست، پوست و پشم، یکی از مهم‌ترین تامین‌کنندگان انواع فرآورده‌های دامی کشور به‌شمار می‌رود. علاوه‌براین، پرورش زنبور عسل و عسل طبیعی ماسال نیز معروف است.

تولید و عرضه صنایع دستی نیز نقش مهمی در گردش مالی و اقتصاد این منطقه دارد. ابریشم‌بافی، شال‌بافی، گلیم‌بافی، حصیربافی و چوب‌تراشی از جمله صنایع دستی ماسال هستند که هر هفته در بازار به فروش می‌رسند.

تجارتخانه آراد برندینگ