۰۷ مرداد ۱۴۰۳ | 15:07
کد خبر : 175351

سفر به ماسال و تجربه ناب شهر ییلاقی از سایت برداشت روز قسمت اول

سفر به ماسال و تجربه ناب شهر ییلاقی.

به گزارش برداشت روز،  تاکنون سفر به ماسال را تجربه کرده‌اید؟ گیلان را گشته‌اید؟ اگر هنوز نمی‌دانید ماسال کجاست و در کدام قسمت گیلان زیبا قرار دارد باید به شما بگوییم که در شناخت یکی از زیباترین نقاط خطه شمال کمی کوتاهی کرده‌اید. اما عیبی ندارد. با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد که ماسال دیدنی در همسایگی کوه‌های تالش چقدر زیباست و چرا این‌قدر اصرار داریم که با این شهر کوچک و جذاب آشنا شوید.
گفتیم که ماسال در کنار کوه‌های تالش قرار دارد. این نکته کلیدی را در ذهن داشته باشید تا برای‌تان مشخص شود که چرا به این شهر، ماسال گفته‌اند.

قبل صحبت درباره راهنمای سفر به ماسال بد نیست بدانید ماسال در لغت به معنی کوه‌وار یا مکانی است که در کنار کوه قرار دارد. پس می‌توان نتیجه گرفت که همسایگی با کوه‌های تالشی دلیل نام‌گذاری این شهر است. البته این را هم بدانید که در گذشته‌ها به ماسال، رودکنار هم می‌گفته‌اند.

برای سفر به ماسال باید شهر کوچکی را در نظر بگیرید که پر از سبزی و زیبایی است و رودخانه‌ای به نام خالکایی هم از کنار آن می‌گذرد. این شهر کوچک و زیبا که از قدیم‌الایام لقب بهشت گمشده گیلان را به دوش می‌کشد، پر است از آبشارهای مرتفع و جنگل‌هایی که گشت‌وگذار در آنها بیشتر شبیه واردشدن به پوستری جذاب و رنگی است. این روزها، ییلاق‌های جذاب ماسال از مهم‌ترین دلایل محبوبیت و شهرتش به شمار می‌روند.

پس اگر قبل سفر به ماسال می‌خواهید بدانید که ماسال کجاست و چه دیدنی‌هایی دارد، فعلا این دورنما را در ذهن‌تان ثبت کنید تا به سراغ ریزه‌کاری‌ها و معرفی این شهر برویم. رودخانه خالکایی که از آن صحبت شد، از کوه‌های تالش و دامنه‌های کوه شاه‌معلم سرچشمه می‌گیرد و بعد از گشت‌وگذارش، از کنار ماسال روانه تالاب انزلی می‌شود.

در گذشته‌های دور، رودکنار یا همین ماسال امروزی، روستایی کوچک بوده که در آن شنبه‌بازارهای پررونقی برگزار می‌شده است. این شنبه‌بازارها باعث می‌شوند تا رشد و شکوفایی ماسال بیشتر و بیشتر شود و حالت شهری به خود بگیرد. در حال حاضر، شهر ماسال از دو بخش ماسال مرکزی و شاندرمن، دو شهر ماسال و بازارجمعه و چهار دهستان به نام‌های طاسکوه، کوچکام، شیخ‌نشین و شاندرمن تشکیل شده است.

تجارتخانه آراد برندینگ