۰۶ مرداد ۱۴۰۳ | 14:39
کد خبر : 175147

راهنمای سفر به کجور از سایت برداشت روز قسمت چهارم

بهترین برنامه سفر به کجور چند روزه است؟

به گزارش برداشت روز،  راهنمای سفر به کجور :

بهترین برنامه سفر به کجور چند روزه است؟

کجور منطقه ای کوهستانی است که آب و هوای خنک آن در تابستان اهمیت و جذابیت بیشتری تا نقاط خاص گردشگری دارد. دست کم یک روز زمان نیاز دارید تا روستای کجور و مناطق اطراف آن را دیده باشید اما روستاها و مناطق جنگلی و کوهستانی فراوانی در این منطقه وجود دارند که بخصوص عاشقان حرفه ای طبیعت می توانند به برنامه خود اضافه نمایند. برنامه aminmana یک برنامه فشرده یک تا دو روزه است اما برای فرصت نیمروزه یا بیشتر از دو روز تا حتی چهار روز نیز انعطاف پذیر است.

بهترین برنامه ریزی سفر به کجور برای مکان های دیدنی چیست؟

جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی منطقه کجور بسیار پراکنده است و بسیاری از روستاهای منطقه گزینه خوبی برای سفر در بهار و تابستان محسوب می شوند.

اگر برای اولین بار به کجور سفر می کنید، بهتر است شاخص ترین جاذبه های با دسترسی راحت را در اولویت قرار دهید. بر این اساس پارک جنگلی دیوچشمه، شهرهای پول و کجور و دریاچه کجور را ببینید. ضمنا می توانید در جاده جنگلی مابین روستای کدیر تا کدیر سر توقف کرده و از طبیعت لذت ببرید. به این ترتیب حتی با سفر نیم روزه نیز می توانید یک سفر خوب به کجور داشته باشید اما منطقی تر این است به خاطر مسافت طولانی تا کجور دست کم یک روز به این سفر اختصاص دهید.

اگر فرصت کافی برای سفر یک روزه به کجور دارید، مسیر کهنه ده و کلیاک که یک مسیر نیم روزه زیبا است را نیز ببینید. اگر فرصت بیشتری داشتید می توانید چشمه های جذابی چون سید انجیلی را نیز به برنامه خود اضافه کنید. به این ترتیب با چینش و زمان بندی مناسب می توانید کمترین اتلاف انرژی و زمان را در طول برنامه داشته باشید.

اگر فرصت کافی برای سفر یک و نیم روزه یا سفر دو روزه به کجور دارید، مسیر طبیعت گردی دریاچه خضرنبی و روستای نیمور یک مسیر خوب برای بهار است و زمان زیادی نیاز ندارد. می توانید دیدن روستای لرگان، چشمه سوتکش و مسیر جنگل سی سنگان را نیز به برنامه اضافه نمایید و زمان اضافه را در صورت وجود به پیک نیک در همین مسیرها اختصاص دهید و یا فرصت بیشتری را در کنار چشمه ها یا جنگل بگذرانید.

افرادی که دارای ماشین شاسی بلند هستند و یا علاقمند اماکن مذهبی و تاریخی هستند می توانند نقاط پراکنده و خاص زیادی که در این برنامه سفر معرفی شده اند را نیز ببینند و روزهای بیشتری را در منطقه کجور سپری کنند. به نظر می رسد در فصل بهار برای سفر سه روزه نیز کجور ظرفیتهای بالایی دارد بنابراین برای یک سفر سه و یا حتی سفر چهار روزه می توانید طبق جدول برنامه و با توجه به ترتیبی که در مسیر طراحی شده قرار دارند از همه جاذبه های گردشگری و طبیعت گردی کجور دیدن کنید اما لازم است مراقب باشید تا جاذبه های اصلی را از دست ندهید.

تجارتخانه آراد برندینگ