۲۴ تیر ۱۴۰۳ | 15:06
کد خبر : 173763

معرفی کامل ارومیه از سایت برداشت روز قسمت هفتم

جشنواره ها و مراسم آیینی و فرهنگی

آذربایجان از مجموعه اقوام، با رسوم و فرهنگ های مختلفی تشکیل شده است. وجود مساجد، کلسیاها، آتشگاه ها و ... نشان از متنوع بودن این اقوام دارد. فرهنگ مردم ارومیه وابسته به جغرافیا، تاریخ، گرایش های اجتماعی و ... است.

به گزارش برداشت روز،  آذربایجان از مجموعه اقوام، با رسوم و فرهنگ های مختلفی تشکیل شده است. وجود مساجد، کلسیاها، آتشگاه ها و … نشان از متنوع بودن این اقوام دارد. فرهنگ مردم ارومیه وابسته به جغرافیا، تاریخ، گرایش های اجتماعی و … است.
• موسیقی یکی از با اهمیت ترین رسوم مردم ارومیه است. موسیقی عاشیقی ارومیه یکی از مکاتب مهم موسیقی در ایران است که از اصیل ترین این مکاتب نیز به شمار می رود.
جشنواره موسیقی عاشیقی ارومیه، طی سال های مختلف با همت واحد موسیقی حوزه هنری آذربایجان غربی و هم چنین به کمک شهرداری ارومیه، در این شهر برگزار شده است. این جشنواره، اغلب در اواخر زمستان آغاز و در فروردین ماه پایان می یابد. طی این جشنواره، هنرمندان جوان بسیاری به جامعه موسیقی ارومیه معرفی می شوند.
• ارومیه از اقوام، مذاهب و فرهنگ های مختلفی تشکیل شده است. آذری ها و کردهای ارومیه اعیاد مذهبی بسیاری برگزار می کنند. ارمنی ها و آشوری های شهر ارومیه نیز در کلیساهای ارومیه، جشن های مذهبی خود را برگزار می کنند. جشن نوسروین یا آب پاشان از مهم ترین جشن های آشوریان است. جشن آب پاشان یا آبریزگان، در ششم فروردین هر سال برگزار می شود.
جشن روز مادر نیز یک جشن با شکوه و به یاد ماندنی است که با هدف یادبود مریم مقدس در اولین جمعه هر سال (سال نو میلادی)، برگزار می شود. هم چنین در تمام طول سال، مرا‌سم «غسل تعمید آ‌شوریان تازه مسیحی شده» در دریاچه ارومیه برگزار می شود.
• جشنواره تفریحی و گردشگری زمستانه نیز در فصول سرد سال و در شهر ارومیه برگزار می شود. مردم شهر در جشنواره زمستانه، به ورزش هایی همچون اسکی می پردازند. این جشنواره با هدف ایحاد نشاط و شادابی برای مردم، در ارومیه برگزار می شود.
• آذربایجان دارای گنجینه بسیار غنی از ادبیات و شعر است به گونه ای که جهانگردان این منطقه را دیار شعر و هنر نام گذاری کرده اند.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی