۲۲ تیر ۱۴۰۳ | 16:16
کد خبر : 173434

معرفی کامل ارومیه از سایت برداشت روز قسمت پنجم :

هتل ها و محل های اقامت ارومیه

به گزارش برداشت روز،  ارومیه دارای هتل ها و مراکز اقامتی بسیار زیادی است که در ادامه به معرفی برخی از آن ها خواهیم پرداخت:
۱. هتل های ۵ ستاره: هتل آنا و هتل دنیز ارومیه در دسته هتل های ۵ ستاره و رده بالای شهر ارومیه قرار می گیرند. هتل های ۵ ستاره ارومیه دارای تسهیلات و تجهیزات بسیار مناسبی هستند.
۲. هتل های ۴ ستاره: از هتل های ۴ ستاره شهر ارومیه می توان به هتل بین المللی پارک، آریا و هتل جهانگردی اشاره کرد. این هتل ها امکانات بسیار زیادی دارند و در تمام فصول سال، پذیرای مسافران هستند.
۳. هتل های ۳ ستاره: از هتل های ۳ ستاره شهر ارومیه می توان به هتل کارا ارومیه، هتل ساحل و هتل مروارید اشاره کرد. این هتل ها نیز دارای کیفیت خوب و قیمت مقرون به صرفه ای هستند.
۴. هتل های ۲ ستاره: هتل ماه کیمیا و هتل آپارتمان بهار ارومیه از جمله هتل های ۲ ستاره این شهر هستند. این هتل ها از نوع هتل های اکونومی و با صرفه اقتصادی هستند.
۵. هتل های ۱ ستاره: هتل ایران پارک ارومیه یک هتل تک ستاره در این شهر است. اگر به دنبال یک هتل مقرون به صرفه و ارزان قیمت هستید، هتل ایران پارک گزینه بسیار مناسبی برای شما است.
• اقامتگاه های بومگردی: اقامتگاه بومگردی باغ بهشت، یکی از بهترین اقامتگاه هایی است که برای گذراندن اوقات فراغت خود در سفر، می توانید به آن مراجعه کنید. این اقامتگاه در ابتدای جاده ارومیه اشنویه قرار گرفته است.
غذاهای محلی

ارومیه سرزمین غذاهای متنوع و خوشمزه است. در ادامه به برخی از غذاهای معروف و محلی شهر ارومیه اشاره خواهیم کرد.
۱. ارومیه خورشت: ترکیب لوبیا چیتی و گوشت
۲. گیزاتما: ترکیب بادمجان، سیب زمینی، گوجه فرنگی، کدو، سیر و گاهی هم هویج
۳. آش دوغ: ترکیبات آش به همراه دوغ
۴. گوزلمه: ترکیب ماست و تخم مرغ که در روغن سرخ می شود.
۵. یتیمچه: ترکیب بادمجان و کشک
۶. آش یرتخلی: ترکیب کلم، سماق، برنج، رب گوجه، پیاز، بلغور و نعنا
۷. سوپ بلغور: ترکیب بلغور، گوجه فرنگی، مرزه، سیب زمینی، لوبیا قرمز و نخود
۸. باستیخ: دسر باستیخ ترکیبی از هل، گلاب، گردو، نشاسته و شیره انگور است.
۹. شورجه ارومیه: ترکیب تخم مرغ، ماست، گوشت، پیاز داغ و نشاسته ذرت

هزینه های سفر

هزینه های سفر به هر شهری به چند بخش مختلف تقسیم می شود که در ادامه به برسی آن ها خواهیم پرداخت.
• هزینه حمل و نقل: هزینه بلیط وسایل نقلیه بسته به روز، ساعت، نوع وسیله و … متفاوت است. به طور میانگین هزینه رفت و برگشت به ارومیه از تهران با هواپیما ۱ میلیون تومان، با قطار ۸۰ تا ۱۵۰ هزارتومان و با اتوبوس تقریبا ۳۰۰ هزارتومان است.
• هزینه وعده های غذایی: ارومیه دارای رستوران های متعدد و با کیفیت های گوناگون است که مطابق سلیقه و نظر خود می‌توانید هر یک را انتخاب کنید. در حال حاضر هزینه هر وعده غذای خوب و مناسب در شهر ارومیه از حداقل ۵۰ هزار تومان آغاز می شود.
• هزینه اقامت: همان طور که پیش تر گفته شد، ارومیه هتل های زیادی دارد که در رده های مختلفی قرار می گیرند. هتل های دو تخته و میان رده این شهر به صورت تقریبی به ازای یک شب، ۶۵۰۰۰۰ تومان، هتل های لوکس به ازای یک شب ۱۶۰۰۰۰۰ تومان و هتل های ارزان شبی ۲۰۰۰۰۰ تومان هستند.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی