۲۰ تیر ۱۴۰۳ | 14:42
کد خبر : 173255

معرفی کامل ارومیه از سایت برداشت روز قسمت چهارم/چگونه به ارومیه سفر کنیم

به گزارش برداشت روز،  معرفی کامل ارومیه از سایت برداشت روز قسمت چهارم:
چگونه به ارومیه سفر کنیم

۱. هواپیما: شهر ارومیه دارای فرودگاه بسیار وسیعی است که در ۱۵ کیلومتری آن قرار گرفته است. پروازهای داخلی ارومیه به سمت تهران و مشهد انجام می شود. پروازهای خارجی نیز به سمت ترکیه، دبی و عربستان صورت می گیرد. پس یکی از راه های رسیدن به شهر ارومیه استفاده از هواپیما است. سفر از تهران به سمت ارومیه توسط هواپیما حدوداً یک ساعت زمان می برد. پیش از خرید بلیط هواپیما ارومیه توجه به فرودگاه مبدا و مقصد امری ضروری است.
۲. خودرو شخصی: اگر قصد سفر به سمت ارومیه به کمک خودروی شخصی خود را دارید باید مسیر ۷۶۸ کیلومتری را طی کنید و به طور تقریبی ۸ ساعت و نیم در راه هستید. برای رسیدن به این شهر ابتدا از اتوبان تهران کرج آغاز کرده و به سمت شهرهای قزوین، ابهر، زنجان و پس از آن به تبریز و در نهایت به ارومیه بروید.
۳. اتوبوس: از طریق اتوبوس های بین شهری نیز می توانید به این شهر سفر کنید. با این نوع وسیله نقلیه به طور تقریبی از تهران تا ارومیه ۱۰ ساعت در راه هستید. اگر از تهران به سمت ارومیه می روید باید به پایانه مسافربری غرب مراجعه کنید و بلیط اتوبوس برای شهر ارومیه را خریداری کنید.
۴. قطار: قطار تبریز گزینه دیگری برای رسیدن به ارومیه است. از تهران تا ارومیه قطاری به صورت مستقیم وجود ندارد برای این کار باید حدود ۱۰ ساعت راه تا تبریز را توسط قطار طی کنید و پس از رسیدن به تبریز از وسایل نقلیه دیگری برای رسیدن به ارومیه استفاده کنید.
حمل و نقل و نقل عمومی در ارومیه

• ترمینال: ترمینال مسافربری شهر ارومیه یک پایانه شبانه روزی است که قابلیت جابه جایی روزانه ۱۷ هزار مسافر را دارا است. این ترمینال در جاده سرو قرار گرفته است. پس از پیاده شدن از اتوبوس می توانید از وسیله نقلیه عمومی استفاده کرده و خود را به مرکز شهر برسانید.
• اتوبوس: ارومیه دومین شهر پرترافیک ایران است. به منظور کاهش حجم ترافیک ارومیه به اتوبوس های معمولی و تندروی زیادی مجهز شده است. پروژه اتوبوس های تندرو از سال ۱۳۹۲ در این شهر آغاز شد. این اتوبوس ها دو خط را پوشش می دهند. خط اول از ایستگاه شهرک ایثار آغاز و تا میدان خاتم الانبیا ادامه دارد. خط دوم نیز از شهرک بهداری شروع و در میدان شهدا تمام می شود. ۳۲۹ اتوبوس خصوصی نیز در سطح شهر در حال تردد هستند.
• فرودگاه: فرودگاه بین المللی ارومیه در شمال غرب این شهر قرار دارد. این فرودگاه به دو ترمینال داخلی و خارجی مجهز شده است. ایرلاین های آسمان، آتا، ایران ایر و … پروازهای این فرودگاه را برعهده دارند.
• راه آهن: در حال حاضر ارومیه ایستگاه قطار ندارد اما راه آهن ارومیه مراغه در حال تاسیس و راه اندازی است.
• تاکسی: سامانه تاکسیرانی این شهر بیش از ۵۰۰۰ خودرو دارد. تعداد این تاکسی ها به قدری است که برای گشت و گذار و رسیدن به مناطق گردشگری دغدغه ای بابت پیدا کردن تاکسی نخواهید داشت.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی