۱۷ تیر ۱۴۰۳ | 19:08
کد خبر : 172759

نشست هم‌گرایی و هم‌افزایی مدیران روابط عمومی هلدینگ‌های شستا برگزار شد

به منظور افزایش انسجام درونی و تقویت نمود بیرونی اقدامات و فعالیت‌های شستا توسط حوزه‌ی رسانه و اطلاع‌رسانی و هم‌چنین ایجاد تمرکز در سیاست‌ها و مأموریت‌ها در این زمینه، نشست هم‌گرایی و هم‌افزایی مدیران روابط عمومی هلدینگ‌های زیرمجموعه برگزار شد.

به گزارش برداشت روز،  به نقل از شستا رسانه، عصر روز شنبه ۱۶ تیر ماه، با حضور عارف نوروزی، مدیرعامل شستا؛ علی‌رضا چناری، عضو هیأت مدیره؛ محمدرضا حمیدی، معاون تعالی سازمانی و اقتصاد دانش‌بنیان؛ داوود زارعیان، استاد حوزه‌ی ارتباطات و حمیدرضا زمانی، دبیر شورای اطلاع‌رسانی شستا؛ در نشستی با مدیران روابط عمومی هلدینگ‌ها و شرکت‌های بزرگ شستا، در زمینه‌ی هم‌گرایی و ایجاد هم‌افزایی در حوزه‌های اطلاع‌رسانی، رسانه، برندینگ، تبلیغات و ارتباطات، به بحث و تبادل نظر پرداختند.

در این نشست، ابتدا کرم‌پور رئیس شورای اطلاع‌رسانی شستا به تشریح اهداف این گردهمایی پرداخت و اهمیت روابط عمومی را از نگاه نظریه‌پردازان و براساس مؤلفه‌های نوین ارتباطات تبیین و وظایف آن را در حوزه‌های مرتبط تشریح کرد.

وی با توجه به اهداف برنامه‌ریزی شده‌ی این نشست گفت: جایگاه‌شناسی روابط عمومی در جهت اهداف مجموعه‌ی بزرگ شستا از اهمیت بالایی برخوردار است. روابط عمومی هلدینگ‌های شستا باید به سمت نگاه نو و رویکردی تازه و هم‌سو با اهداف این مجموعه حرکت کند.

رییس شورای اطلاع‌رسانی شستا تأکید کرد: روابط عمومی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه‌ی شستا باید همیشه یک ضلع تصمیم‌گیری در این بنگاه اقتصادی و همچنین یک ضلع موفقیت آن باشد. ایجاد شتاب، هم‌فکری، هم‌نوا و هماهنگ شدن روابط عمومی‌ها در شستا برای هم‌تراز شدن با اهداف کلان این مجموعه بسیار حایز اهمیت است.

وی خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای هم‌افزایی فکری و منابع انسانی در شستا و نقش روابط عمومی در حصول اهداف و تبیین سیاست‌های آن برای انعکاس تحول در شستا از اهمیت بسیاری در جامعه و هم‌چنین نخبگان برخوردار است. اعتمادافزایی به جای اعتمادزدایی در جامعه نسبت به شستا و نقش روابط عمومی‌ها در این‌باره بسیار مهم خواهد بود. متقاعد‌کننده، اعتمادگر و جریان‌ساز بودن شرکت‌های اصلی در شستا از اهداف روابط عمومی موفق است.

وی گفت: افزایش شفافیت اطلاعات و شناسایی ضعف‌ها و نقاط قوت و ارایه‌ی راه‌حل برای مشکلات، در کنار نهادینه کردن و تمکین بخش‌های مختلف برای اجرا از دیگر وظایف روابط عمومی موفق است. در واقع، روابط عمومی‌ها می‌توانند رسولان ارتباطی خلق کرده و آن را برای تبیین، توزیع، اقناع، اجماع و جریان‌سازی توسعه دهند.

سپس نوروزی، مدیرعامل شستا، در سخنانی به بیان جایگاه روابط عمومی در اعتلای سازمانی و نقش واحدهای ارتباطات هلدینگ‌ها و شرکت‌ها در هم‌گرایی اجزای این مجموعه پرداخت و تصریح کرد: در مسیر نیل به هدفِ اصلی شستا که فراهم کردن زمینه‌ی رشد و بالندگی و صیانت از امانتِ صاحبان اصلی آن است، نیاز به ایجاد منظومه‌ای واحد از روابط عمومی‌های متعدد بنگاه‌های تابعه با هدف حل و رفع چالش‌ها و ارتقای جایگاه رسانه‌ای شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی و زیرمجموعه‌های آن داریم.
ایشان هم‌چنین به تشریح مهم‌ترین سیاست‌های راهبردی شستا و دستاوردهای بزرگ آن در ماه‌های اخیر پرداخت و بر انعکاس مناسب اخبار این موضوعات در جامعه تأکید نمود.

وی تأکید کرد: روابط عمومی‌ها ویترین هر دستگاهی هستند و اگر این ویترین به شایستگی آراسته شود و محل مناسبی برای انعکاس فعالیت‌های مجموعه و مأموریت‌ها باشد قطعاً مردم اقناع می‌شوند.

نوروزی گفت: من در طول هفت ماهی که مدیرعامل شستا هستم تلاش بسیاری کردم تا گسیختگی شرکت‌ها و عمکردهای انتزاعی را برطرف کنم. پیش از این ما شاهد هم‌افزایی کامل در شرکت‌های تابعه‌ی شستا نبودیم و خوش‌بختانه در این مسیر گام‌های اساسی و خوبی را برداشته‌ایم، که از جمله می‌توان به تشکیل و فعال شدن شوراها و کمیته‌های تخصصی در شستا مانند شورای اطلاع‌رسانی برای استفاده از خرد جمعی در تحول در اقدامات، اشاره کرد.

مدیرعامل شستا اظهار داشت: باید از ابزار رسانه و آوردن افکار عمومی پشت مسئله و موضوع به منظور حصول حق و حقوق کارگران و بازنشستگان تأمین اجتماعی در شستا استفاده کنیم.

وی از روابط عمومی هلدینگ‌ها و شرکت‌های تابعه‌ی شستا خواست کاملاً با مرکز اطلاع‌رسانی و مسئولیت‌های اجتماعی هماهنگ بوده و از دستورالعمل‌ها و خط‌مشی تعیین شده‌ی شورای اطلاع‌رسانی پیروی کنند. نوروزی گفت: معتقدم روابط عمومی‌ها باید با به‌کارگیری افراد حرفه‌ای و متخصص از بار منفی افکار عمومی بکاهند.

در ادامه‌ی نشستِ مدیران روابط عمومی هلدینگ‌های شستا، چناری، عضو هیأت مدیره به نقش پیشرفت‌های فناوری اطلاعات در فضای امروز جامعه و دستاوردهای تغییر نسل‌های ارتباطی پرداخت و در ادامه، وظایف روابط عمومی را تشریح کرد و گفت: امروز سه شبکه، زندگی هر روز ما را تحت تأثیر قرار می‌دهند، شبکه‌های اجتماعی، شبکه‌های ماهواره‌ای و شبکه‌های اینترنتی مستمراً در حال دیتاگیری و دیتادهی هستند.

وی گفت: روابط عمومی‌ها در شستا برای ارتقای برند و تقویت اعتماد اجتماعی و کمپین‌سازی‌ها نقش ویژه‌ای بر عهده دارند.

حمیدی، معاون تعالی سازمانی و اقتصاد دانش‌بنیان شستا نیز در ادامه به تشریح برنامه‌ی امضای تفاهم‌نامه‌ی «هوشمندسازی هلدینگ‌های شستا» و نقش موفق رسانه و ارتباطات در انعکاس گسترده‌ی این پروژه پرداخت و نقاط قوت اقدامات رسانه‌ای در این مورد عملیاتی را بیان کرد.

وی در پایان سخنان خود، خواستار ارتباط دوسویه‌ی شرکت‌ها با شستا و ایجاد هماهنگی بیش‌تر برای مدیریت بهتر افکار عمومی شد.

در این نشست هم‌چنین زارعیان، استاد حوزه‌ی ارتباطات به ارایه‌ی تحقیقی در خصوص تکنیک‌ها و روش‌های تبیین در حوزه‌ی رسانه پرداخت و نکات تخصصی و حرفه‌ای متعدد و متنوعی را در این زمینه تشریح کرد.

وی افزود: روابط عمومی حرفه‌ای در روزگار فعلی می‌داند که با مخاطبی هوشمند و جست‌وجوگر طرف است، لذا همواره باید با عموم جامعه صادق بود.

این استاد حوزه‌ی ارتباطات تصریح کرد: باید با استفاده از ابزارهای نوین و تصویری برای اذهان جامعه تولید محتوای مناسب داشت که عامه‌فهم بوده و برای سازمان خود کارگشا باشد.

وی همچنین بر کاهش نگرش منفی و افزایش شناخت مخاطب که بخشی از اقدامات تبیین خوب انجام گرفته از سوی روابط عمومی است، تأکید کرد.

در پایان این نشست، مدیران روابط عمومی هلدینگ‌ها، پیشنهادها و دیدگاه‌های خود را در خصوص فرصت‌ها و چالش‌های حوزه‌ی کاری روابط عمومی بیان کردند.

هم‌افزایی روابط عمومی‌ها برای انتشار اخبار و هم‌گرایی لازم برای توزیع آن در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی و استفاده از امکانات و تجهیزات زیرساختی موجود، یکی از پیشنهادهای ارایه شده از سوی مدیران روابط عمومی بود.

رییس شورای سیاست‌گذاری اطلاع‌رسانی شستا در پایان این نشست اعلام کرد که در این شورا مصوب شده است که هر پروژه‌ی بزرگ در حال اجرا در شستا باید پیوست فرهنگی و اطلاع‌رسانی داشته باشد.

وی هم‌چنین خواستار تهیه‌ و تدوین تقویم مناسبت‌های خاص، رویدادهای نمایشگاهی و مجامع هلدینگ‌ها و شرکت‌ها شد.

گفتنی است آخرین برنامه‌ی این نشست، صدور بیانیه‌ در راستای هم‌گرایی و هم‌افزایی و تشریح راهبردهای حوزه‌ی روابط عمومی و اطلاع‌رسانی در مجموعه‌ی شستا بود که بزودی منتشر خواهد شد.

 

♦️ تلاش میکنیم با اتکاء به دانش و تجربه 14 ساله خود در بورس سهام ایران بهترین پورتفو را پیشنهاد و سودآورترین سهام را برای شما تحلیل و تشریح کنیم.

جویندگان سهام طلایی

https://t.me/GoldenStockQuesters

تجارتخانه آراد برندینگ