۱۶ تیر ۱۴۰۳ | 14:55
کد خبر : 172632

معرفی کامل ارومیه از سایت برداشت روز، قسمت دوم / آب و هوا و بهترین فصل سفر

به گزارش برداشت روز،  آب و هوای ارومیه به طور میانگین ۱۰ الی ۱۱ درجه است. به این گونه که در تابستان گرم و در زمستان سرد است. بهترین زمان برای سفر به شهر ارومیه در ماه های خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر است. میانگین دمای ارومیه در این ماه ها ۲۵ درجه است. دوره بارندگی این شهر از اوایل آبان ماه آغاز شده و اغلب تا پایان اردیبهشت ادامه دارد. در ماه های آذر، دی، بهمن و اسفند مقداری یخبندان در این شهر وجود دارد.
بهترین زمان برای سفر به ارومیه از لحاظ آب و هوا اوایل تیرماه تا پایان شهریور است. این شهر از لحاظ اقتصادی در ۱۵ روز ابتدایی مهر بسیار مناسب است. تعداد توریست ها و مسافران این منطقه کاهش یافته و مراکز اقامتی نیز خلوت تر هستند به همین دلیل می توانید از هتل هایی با تخفیف مناسب استفاده کنید.
جاهای دیدنی و گردشگری شهر ارومیه

جاهای دیدنی ارومیه بسیار زیاد و متنوع است. این شهر متشکل از خانه های تاریخی، مساجد، کلیساها و دیگر نقاط تاریخی است. از لحاظ طبیعت نیز این شهر بسیار غنی است.
در ادامه ابتدا به معرفی برخی از مناطق طبیعی گردگشگری ارومیه اشاره خواهیم کرد:
• دریاچه ارومیه
مشهورترین جاذبه دیدنی ارومیه، دریاچه نمک آن است. این دریاچه به عنوان اولین دریاچه آب شور ایران و دومین دریاچه آب شور در کل جهان به شمار می رود. این منطقه زیستگاه بسیاری از گونه های جانوری و حیوانی است و هم چنین محل مهاجرت پرندگان مختلف است. دریاچه نمک ارومیه در ارتفاع ۱۲۶۷ متری از سطح دریا قرار دارد.
متاسفانه این دریاچه هم اکنون خشک شده است. اما هم چنان طبیعت زیبا و بکر خود را حفظ کرده است. این منطقه در مرز آدربایجان غربی و آذربایجان شرقی قرار گرفته است.
• آبشار سوله دوکل ارومیه
آبشار سوله دوکل در دامنه کوه های سوله دوکل قرار گرفته است و هم به کشور عراق و هم به کشور ترکیه تعلق دارد. به این آبشار، دیزج نیز گفته می شود. این منطقه دیدنی در جنوب غربی شهر ارومیه و روستای زیوه قرار گرفته است.
• پارک جنگلی شیخ تپه
این منطقه داخل شهر ارومیه و جنوب شرقی آن و نزدیک بلوار نبوت واقع شده است. یکی از جاذبه های توریستی این منطقه تپه شیخ است. منظره این تپه بسیار زیبا است و یک محیط بسیار مناسب جهت گذراندن اوقات فراغت است.
• مارمیشو
ترکیبی از یک دشت سبز، دریاچه پرآب و طبیعت بکر این منطقه را تشکیل داده است.

از مهم‌ترین مناطق تاریخی ارومیه می توان به نقاط زیر اشاره کرد:• دروازه های قدیمیشهر ارومیه یکی از مهم ترین شهرهای زمان قدیم بوده است. به همین دلیل برای ایجاد امنیت هشت دروازه بزرگ در خارج شهر ساخته شده است. در این دروازه ها نیروهای نظامی مستقر می شدند. توپراق قلعه، سلماس، هازاران، بولاق، بازار باش، نوگچریان، ارک و یوردشاه نام این ۸ دروازه است.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی