۱۵ تیر ۱۴۰۳ | 17:02
کد خبر : 172510

معرفی کامل شهر ارومیه از سایت برداشت روز، قسمت اول

راهنمای سفر به ارومیه به کسانی که مایل به سفر به این شهر هستند کمک های زیادی خواهد کرد. ارومیه یکی از مهم ترین شهرهای ایران است که در شمال غربی کشورمان واقع شده است. این شهر قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارد.

به گزارش برداشت روز،  راهنمای سفر به ارومیه به کسانی که مایل به سفر به این شهر هستند کمک های زیادی خواهد کرد. ارومیه یکی از مهم ترین شهرهای ایران است که در شمال غربی کشورمان واقع شده است. این شهر قدمتی ۳۰۰۰ ساله دارد. دریاچه ارومیه، سه گنبد و عمارت چهار برج از مهم ترین مناطق گردشگری ایران هستند که در این شهر واقع شده اند. ارومیه در بین ۱۹ شهر ایرانی ثبت شده در یونسکو قرار گرفته است.
راهنمای سفر به ارومیه، شما را با موقعیت، مناطق دیدنی، آب و هوا و از همه مهم تر با فرهنگ و عقاید مردم ارومیه آشنا می کند. پیش از خرید بلیط هواپیما برای هر مقصدی می بایست از ویژگی ها و خصوصیات آن منطقه اطلاعات کسب کنید. آگاهی بیشتر از مقصد، سبب آسودگی خاطر و آرامش بیشتر شما در سفر می شود.
معرفی شهر ارومیه

ارومیه یکی از بزرگ‌ترین شهرهای شمال غربی ایران است و در مرکز استان آذربایجان غربی واقع شده است. وسعت ارومیه برابر با ۱۰۵۴۸ کیلومتر مربع است. این شهر دومین شهر پرجمعیت در شمال غرب ایران و دهمین شهر پرجمعیت در کل ایران است. این شهر در ارتفاع ۱۳۳۲ متری از سطح دریا قرار گرفته است.
ارومیه از یک سمت به کوه های آذربایجان و از سمت دیگر در مجاورت دریاچه ارومیه قرار گرفته است. در اطراف ارومیه کوه هایی به نام قیز قلعه، کوه پنجه سی، جهودها، کوه ماه، چهل مرشهیدان، کوه سیر و کوه علی ایمان وجود دارد.
واژه ارومیه از دو کلمه (اور) و (میه) گرفته شده است. «اور» در زبان آشوری به معنای شهر و «میه» به معنای آب است. به همین دلیل ارومیه شهر آب نیز نامیده می شود. شهر ادیان، مذاهب و اقوام، پاریس ایران و دارالنشاط از القابی هستند که به ارومیه اختصاص داده می شود. این شهر در زمان پهلوی به رضاییه نیز تغییر نام داده بود. ارومیه در گذشته دارای موقعیت مکانی بسیار مناسبی بوده است. این شهر در مجاورت شاه راه های ارتباطی میان رودان، قفقاز و آسیای صغیر قرار داشت. این شهر در سال های دور شاهد رویدادهای مختلفی از جمله اشغال روس ها، عثمانی ها و … بوده است.
هم اکنون از لحاظ اقتصادی نیز این شهر بسیار فعال است. کارخانه های اروم آدا، تراکتورسازی ارومیه، ساندیس و اسپوتا و … در این شهر قرار دارند.
ارومیه شهر اولین ها است! اولین مدرسه به شکل نوین، اولین بیمارستان مدرن، اولین شبکه تلویزیون محلی، اولین مرکز آموزشی پزشکی و اولین نشریه محلی متعلق به ارومیه است. شهر ارومیه پایتخت والیبال ایران است و دومین شهر پر ترافیک ایران محسوب می شود. در حال حاضر شهر ارومیه را اغلب ترک های آذری، هموطنان کرد و برخی اقلیت های مسیحی و دیگر ادیان تشکیل می دهند.

آب و هوا و بهترین فصل سفر

آب و هوای ارومیه به طور میانگین ۱۰ الی ۱۱ درجه است. به این گونه که در تابستان گرم و در زمستان سرد است. بهترین زمان برای سفر به شهر ارومیه در ماه های خرداد، تیر، مرداد، شهریور و مهر است. میانگین دمای ارومیه در این ماه ها ۲۵ درجه است. دوره بارندگی این شهر از اوایل آبان ماه آغاز شده و اغلب تا پایان اردیبهشت ادامه دارد. در ماه های آذر، دی، بهمن و اسفند مقداری یخبندان در این شهر وجود دارد.
بهترین زمان برای سفر به ارومیه از لحاظ آب و هوا اوایل تیرماه تا پایان شهریور است. این شهر از لحاظ اقتصادی در ۱۵ روز ابتدایی مهر بسیار مناسب است. تعداد توریست ها و مسافران این منطقه کاهش یافته و مراکز اقامتی نیز خلوت تر هستند به همین دلیل می توانید از هتل هایی با تخفیف مناسب استفاده کنید.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی