۱۲ تیر ۱۴۰۳ | 22:25
کد خبر : 172288

مجمع بو علی ۷۰۰ تومان سود تقسیم کرد

مجمع عمومی سالیانه پتروشیمی بوعلی سینا روز دو شنبه ۱۱تیرماه با حضور۹۲٫۴۲ درصدی برگزار شد و تقسیم سود ۷۰۰ تومانی به ازای هر سهم به تصویب سهامداران این شرکت رسید.

به گزارش برداشت روز، مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا در مجمع عمومی به گزارش عملکرد شرکت پرداخت و گفت: این شرکت از سال ۱۳۹۹ تا ۱۴۰۲ بازدهی ۷۰۰ درصدی در سهام داشته است. وی افزود که افزایش سود عملیاتی به میزان ۴۳ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ عمدتاً به دلیل افزایش نرخ فروش بوده و سود خالص نیز به میزان ۲۷ درصد افزایش یافته است.
احمدزاده همچنین اشاره کرد که افزایش بدهی‌های شرکت به میزان ۴۰ درصد به دلیل بدهی به تأمین‌کننده عمده خوراک بوده و سود هر سهم نیز به میزان ۲۷ درصد افزایش یافته است. وی تأکید کرد که هزینه‌های عمده شرکت ناشی از نرخ خوراک و هزینه‌های لجستیک است.

وی با بیان اینکه درآمد شرکت از تولید نشأت می‌گیرد گفت: راندمان تولید را افزایش داده‌اند و طی سه سال گذشته هیچ‌وقت به دلیل اورهال توقف کامل نداشته‌اند. از همین رو در سال گذشته ۵۰ میلیون دلار افزایش درآمد داشته‌اند. همچنین با کاهش ۳ درصد هدر رفت، موجب افزایش ۶۰ هزار تن محصول در سال شده‌اند.

احمدزاده افزود که تأمین ۲۰۰ هزار تن خوراک واحدهای میانی با کشتی جهت جلوگیری از توقف تولید یکی دیگر از اقدامات مهم مجموعه بوعلی بوده است. وی گفت که در سال ۱۴۰۲ حدود ۲ میلیون تن محصول را به فروش رسانده‌اند و در بخش هزینه‌های لجستیک به جز محصول برش سنگین افزایشی نداشته‌اند. بنابراین با مدیریت هزینه لجستیک، افزایش ۲۵ میلیون دلاری درآمد را تجربه کرده‌اند.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا اظهار داشت : روند کلی سود شرکت افزایشی بوده است. هرچند امسال سود بیشتری داشتیم، اما با چالش‌هایی مواجه شدیم که تلاش کردیم با اتخاذ استراتژی‌های مناسب از بروز مشکلات مشابه در آینده جلوگیری کنیم.
وی در ادامه توضیح داد : در زمینه درآمد و تولید، تلاش کردیم تا تولید را افزایش داده و بالاتر از ظرفیت حفظ کنیم. به گفته وی ؛ افزایش تولید نیازمند تلاش مستمر ۷۰۰ نفر نیروی انسانی است که به صورت ۲۴ ساعته فعالیت می‌کنند. همچنین فرآیندهایی برای پایش مداوم تولید و عوامل تأثیرگذار بر آن، تأمین خوراک، نگهداری، ایمنی و محیط زیست طراحی کرده‌ایم.

وی در ادامه تاکید کرد : نیروی انسانی محور اصلی تمامی فعالیت‌های تولیدی و سودآوری شرکت است و بدون نیروی انسانی، این دستاوردها ممکن نخواهد بود.

مدیرعامل شرکت پتروشیمی بوعلی سینا از برنامه‌های مهم این شرکت برای افزایش سودآوری خبر و اعلام کرد که تولید پارازایلین با قیمت بالای ۱۰۰۰ دلار، تبدیل رافینیت به ریفرمیت و تبدیل برش سبک به ریفرمیت از جمله اقدامات کلیدی در این راستا هستند. همچنین، سرمایه‌گذاری‌های جدید نیز در دستور کار قرار گرفته است.

وی افزود که درصد مقداری فروش داخلی و صادراتی شرکت در سال نشان‌دهنده آن است که ۳۷ درصد صادراتی و ۶۳ درصد فروش داخلی است.

احمدزاده با اشاره به اقدامات مالی در جهت افزایش سودآوری شرکت گفت: ایجاد تنوع در سرمایه گذاری به منظور افزایش سودآوری خرید سهام پتروشیمی ،اروند جهت خرید سهام پتروشیمی پلیمر گچساران در دستور کار است.
وی ادامه داد : از اهم دستاوردهای شرکت پتروشیمی بوعلی سینا می‌توان به دستیابی به ۱۰ همت سود خالص، کسب ۵۳ همت درآمد حاصل از فروش، تولید ۲ میلیون تن محصول معادل ۱۱۰ درصد ظرفیت و فروش ۲ میلیون تن محصول اشاره کرد. همچنین، نسبت سود ناخالص با افزایش درآمد بهبود یافته است.
مدیرعامل شرکت همچنین به متوسط قیمت فروش محصولات واحد پارازایلین در مقایسه با ریفرمیت اشاره و تاکید کرد: قیمت محصولات پارازایلین، ارتوزایلین و بنزن نسبت به ریفرمیت بالاتر است.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ