۰۹ تیر ۱۴۰۳ | 16:34
کد خبر : 171719

جاهای دیدنی به کردستان از سایت برداشت روز، قسمت نهم/ بازار بانه

به گزارش برداشت روز،  بانه بازار سنتی ندارد. برای خرید به تعداد بسیار زیادی مغازه و پاساژ در سطح شهر وجود دارد که کالاهای باکیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف را عرضه می‌کنند. اگر قصد سفر در بهار به بانه را دارید باید بدانید که با وجود هوای مطبوع، اما مسیرها، رستوران‌ها و مغازه‌ها بسیار شلوغ خواهند بود و خبری از تخفیف نیست. بهترین زمان برای سفر به بانه و انجام خریدی آسان، فصل پاییز و زمستان است.

سقز
سقز که در ۷۰۶ کیلومتری تهران و شمال استان کردستان واقع شده است، در گذشته اولین پایتخت مادها بوده که توسط آشوریان نابود شده است. سقز در بهار و تابستان آب‌وهوایی معتدل دارد.

تپه باستانی زیویه
این تپه‌ ۱۰۰۰ ساله در منطقه‌ حفاظت‌شده‌ عبدالرزاق در جنوب شرقی سقز و نزدیکی جاده‌ دیواندره-سقز واقع شده است. در بالای این تپه‌ مرتفع، در سالیان بسیار دور اقوام مانایی زندگی می‌کرده‌اند و حال آثار باارزشی از آن دوران کشف شده است.

مسجد دومناره
این مسجد در خیابان امام خمینی در بافت قدیم شهر سقز قرار گرفته است. طبق اسناد قدمت این مسجد به دوران افشاریه برمی‌گردد. این مسجد پلانی مربع شکل دارد و در ساخت آن از مصالحی مثل خشت خام، ملات گل، سنگ‌های لاشه، آجر و چوب استفاده شده است. در دیوارهای این مسجد از کاشی‌های صابونکی با طرح سرو استفاده شده که اثر استاد علی اصفهانی است. علت نام‌گذاری مسجد دومناره، وجود دو مناره‌ رفیع و زیبا در بالای مسجد است.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ