۰۸ تیر ۱۴۰۳ | 23:24
کد خبر : 171705

جاهای دیدنی کردستان از سایت برداشت روز، قسمت هشتم بانه

به گزارش برداشت روز، بانه دورترین شهر کردستان به مرکز این استان است. این شهر بارش برف و باران زیادی دارد و کاملا کوهستانی و سردسیر است. بانه بیش از همه چیز به‌علت مرکز خرید بودن شهرت دارد و بیشترین سفرهای داخلی استان به مقصد این شهر انجام می‌شود، بنابراین اگر قصد سفر به آن را دارید، حتما در روزهای غیرتعطیل به آن سفر کنید. برای رسیدن به بانه پنج مسیر وجود دارد: از طرف غرب از مرز عراق، از طرف جنوب غرب از کردستان عراق، از طرف جنوب شرق از طرف مریوان و از طرف شمال از شهرستان سقز می‌توان وارد بانه شد.

کوه آربابا
کوه آربابا نماد شهر بانه محسوب می‌شود. این کوه ۲۲۲۰ متری در جنوب بانه واقع شده و مربوط به دوره‌ دوم زمین‌شناسی است. در سال‌های اخیر این کوه حالت تفرجگاهی نیز پیدا کرده است.

روستای گردشگری نجنه
این روستا در ۳۸ کیلومتری شمال غرب بانه در جاده‌ بانه-سردشت قرار دارد. این منطقه به واسطه‌ چشمه‌سارهای پرآب به یکی از سرسبزترین مناطق کردستان تبدیل شده است. در این روستا مجتمع‌های شیلات متعددی قرار دارند که می‌توانید از آن‌ها ماهی تهیه کرده یا همان جا ماهی کبابی میل کنید. در نجنه چند هتل یک و دو ستاره هم برای اقامت وجود دارد. یکی دیگر از جاذبه‌های روستای نجنه، وجود قرآنی با قدمت ۴۵۳ سال در مسجد آن است.
بازار بانه
بانه بازار سنتی ندارد. برای خرید به تعداد بسیار زیادی مغازه و پاساژ در سطح شهر وجود دارد که کالاهای باکیفیت‌ها و قیمت‌های مختلف را عرضه می‌کنند. اگر قصد سفر در بهار به بانه را دارید باید بدانید که با وجود هوای مطبوع، اما مسیرها، رستوران‌ها و مغازه‌ها بسیار شلوغ خواهند بود و خبری از تخفیف نیست. بهترین زمان برای سفر به بانه و انجام خریدی آسان، فصل پاییز و زمستان است.
سقز
سقز که در ۷۰۶ کیلومتری تهران و شمال استان کردستان واقع شده است، در گذشته اولین پایتخت مادها بوده که توسط آشوریان نابود شده است. سقز در بهار و تابستان آب‌وهوایی معتدل دارد.

معرفی

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ