۰۳ تیر ۱۴۰۳ | 23:16
کد خبر : 171238

دکتر کفایتمند غیور در گفت و گو با تجارت گردان تاکید کرد ؛

بهینه‌سازی مصرف انرژی مهم‌ترین راهبرد پتروشیمی فارابی در سال جاری است

مدیرعامل پتروشیمی فارابی، از کاهش میزان مصرف انرژی در بخش صنعتی این شرکت به ۵ مگاوات خبر داد و تأکید کرد : این اقدام می‌تواند به کاهش ناترازی انرژی در سطح کشور کمک کند.

به گزارش برداشت روز، دکتر مسعود کفایتمند غیور مدیرعامل پتروشیمی فارابی در گفت و گو با تجارت گردان به ناترازی انرژی اشاره کرد و گفت : ناترازی انرژی یکی از مشکلات اصلی است که در سطح کشور وجود دارد و برای حل این مشکل، باید راهکارهایی پیدا کرد و همراهی‌هایی داشته باشیم.
وی با بیان اینکه پتروشیمی فارابی در حال حاضر میزان مصرف انرژی خود را در بخش صنعت به ۵ مگاوات کاهش داده است ، افزود : اگر تمام دستگاه‌های صنعتی بتوانند این کار را انجام دهند، می‌توانند به صنعت کمک کنند.
دکتر کفایتمند غیور تصریح کرد : طی سال های گذشته در زمان پیک مصرف برق، پتروشیمی فارابی با مشکلات و محدودیت‌هایی روبرو بود اما در حال حاضر به دنبال استفاده از ظرفیت‌های استندبای و تولید موقت هستیم و حتی طرح‌هایی را تعریف کرده‌ایم تا بتوانیم از انرژی خورشیدی استفاده کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی فارابی اظهار داشت : در شرایط کنونی ما باید در صنعت ، بخش خانگی و در حوزه های دیگر به سمت تغییر سبد مصرف انرژی حرکت کرده و به سمت انرژی‌های تجدیدپذیربرویم ؛ بالاخص انرژی خورشیدی که در کشورمان شرایط خوبی را دارد و شرایط استفاده از آن مهیاست.
دکترکفایتمند غیور همچنین تصریح کرد: در حال حاضر شرکت در حال پیگیری چندین طرح مهم است تا سود و در آمد شرکت را افزایش دهد و در عین حال برنامه هایی برای حل مشکلات زیست محیطی دارد.

وی در ادامه به پروژه تسویه پساب اشاره کرد و گفت: این پروژه با سرمایه‌گذاری ۱۵۰ میلیارد تومان اجرا می‌شود و قادر است ۱۴۰۰ تن فیوماریک اسید در سال تولید کند. و پروژه‌های دانش‌بنیان در حوزه فعالیت‌های نوآورانه، از جمله احداث واحد استحصال اسید فیوماریک، در دست اجرا هستند که درآمد قابل توجهی برای شرکت به همراه خواهند داشت.
دکتر کفایتمند غیور افزود: این طرح علاوه بر افزایش سود و درآمد شرکت، می‌تواند مشکلات زیست محیطی ما را حل کرده و نقش مهمی در این خصوص ایفا کند.
وی با اشاره به حمایت از تولید داخل و شرکت‌های دانش بنیان توضیح داد : ما با حمایت از دانش بنیان ها یک گام اساسی برداشتیم و از ایده‌هایی که متخصصین، اندیشمندان و مهندسان داخل کشور دارند بهره خواهیم برد تا مثمر ثمر واقع شوند . وظیفه همه ماست که از نخبگان داخلی حمایت کنیم.
مدیرعامل پتروشیمی فارابی اظهار داشت : شرکت در حال پیگیری چندین طرح است که هدف آن‌ها داخلی‌سازی و خرید محصولات از شرکت‌های دانش بنیان داخلی است.ما دنبال این هستیم که به جای واردات ، از محصولات شرکت‌های دانش بنیان داخلی خرید کنیم.
دکتر کفایتمند غیور با اشاره به ریسک‌های موجود در این زمینه گفت : ما با حمایت از این شرکت ها یک ریسک را می‌پذیریم چون تجربه این مجموعه‌ها به اندازه مجموعه‌های با سابقه بین المللی که سال‌ها در این حوزه فعالیت می‌کنند، نیست اما ما پای این ریسک ایستاده‌ایم.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ