۰۱ تیر ۱۴۰۳ | 19:48
کد خبر : 170923

با حضور وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران صورت گرفت؛

بهره برداری از فاز نخست شهرک تخصصی انرژی خورشیدی “راین” کرمان

مرحله نخست شهرک تخصصی انرژی خورشیدی “راین” با مساحت ۷۰۰ هکتار روز (چهارشنبه) با حضور وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران و جمعی از مسئولان استانی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در این آیین، گفت: در سفر شهید جمهور به کرمان مصوبه‌ای در شهرک تخصصی راین به تصویب رسید و در ۲۷ مهر ۱۴۰۲ کلنگ اجرایی این شهرک زده شد که اکنون مرحله نخست آن در حدود ۱۰ هکتار از اراضی برای واگذاری آماده شده است.

“فرشاد مقیمی” افزود: مرحله دوم شهرک تخصصی انرژی خورشیدی راین نیز حدود ۳۰ هکتار از اراضی است که مناقصات آن انجام و پیمانکار فعالیت‌ها را آغاز کرده است.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تصریح کرد: در شهرستان های بافت و سیرجان نیز ۲ شهرک موجود است که جزو مصوبات بوده و در دست اجراست.

مقیمی با بیان اینکه ۱۰ مگاوات متقاضی در استان کرمان برای استقرار در این شهرک و ۱۰ مگاوات از خارج استان سرمایه‌گذار داریم گفت: فراخوان این طرح از اوایل هفته آینده انجام خواهد شد و بعد از دریافت مجوزها، زمین‌ها به سرمایه‌گذاران واگذار می‌شود.

بخش راین در فاصله ۱۰۰ کیلومتری جنوب مرکز استان کرمان قرار گرفته است.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ