۲۹ خرداد ۱۴۰۳ | 15:27
کد خبر : 170558

پیشگامی بیمه مرکزی در تشکیل شورای نخبگی

وزیر امور اقتصادی و دارایی، طی نامه ای خواهان برگزاری نشست های نخبگانی در مجموعه های این وزارتخانه شد.

به گزارش برداشت روز،  به نقل از اداره کل روابط عمومی بیمه مرکزی، لاله کریمی مشاور قائم مقام بیمه مرکزی در این خصوص گفت: صنعت بیمه با نگاه آینده پژوهی و حرکت رو به جلو از سال ۱۴۰۱ اقدام به تشکیل شورای خبرگی کرد و ۷ جلسه این شورا با حضور پیشکسوتان و صاحب نظران صنعت بیمه از سوی قائم مقام بیمه مرکزی تشکیل شد.
وی هدف از تشکیل این شورا را بررسی معضلات مبتلا به، آینده نگرانه و ریشه ای و کلان و ایجاد بستر گفتمان میان حاکمیت و بخش عملیاتی صنعت بیمه دانست و گفت: نظارت هوشمند، وصول مطالبات،تغییر ساختار شورای عالی بیمه، نسخ الکترونیکی درمان و … از مباحث مطروحه در این شورا بوده است.
کریمی این شورا را بازوی مشورتی نهادناظر دانست و افزود: تصمیمات این شورا پس از تایید رئیس کل بیمه مرکزی لازم الاجرا بوده و بخش های مربوطه ابلاغ می شود.
مشاور قائم مقام بیمه مرکزی با اشاره به ابلاغیه وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: در این ابلاغیه تمام دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه موظف شدند نظر به نامگذاری سال جاری از سوی رهبر معظم انقلاب به عنوان “جهش تولید با مشارکت مردم”و تاکید شهید جمهور مبنی بر مردمی سازی و بهره مندی دولت از آرا و نظرات جامعه نخبگانی کشور به منظور انتظام بخشی هر چه بیشتر در بهره گیری از نظرات نخبگان، دانشگاهیان و سایر صاحب نظران در نظام تصمیم سازی حوزه های تخصصی وزارت متبوع، شیوه نامه برگزاری نشست های نخبگانی ابلاغی را اجرا کنند.
وی تصریح کرد: در این شیوه نامه کمک به فرایند ایده یابی و تصمیم سازی در حوزه های مختلف، گسترش فرهنگ هم اندیشی و مشارکت نخبگان و صاحب نظران، شناسایی افراد مستعد و توانمند و … به عنوان اهداف این نشست ها مطرح شده است.
همچنین این نشست ها باید از جذابیت، اهمیت و ملموس بودن جهت ایجاد انگیزه کافی برای مشارکت، برخورداری از ادبیات علمی و قابل فهم، نوآوری و ابداع و …برخوردار باشند.
شایان ذکر است مجموع امتیاز شاخص های نشست نخبگانی در عملکرد سالیانه سازمان ها لحاظ می شود.
گفتنی است هفتمین جلسه شورای خبرگی صنعت بیمه در راستای اجرای این ابلاغیه با عنوان شورای نخبگانی برگزار شد و ترکیب این شورا در جلسات آتی متناسب با موضوعات ابلاغیه تغییر خواهد کرد

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ