۲۷ خرداد ۱۴۰۳ | 15:10
کد خبر : 170394

راهنمای خرید بیمه مسئولیت کارفرما نسبت به کارکنان

در این مقاله بیمه مسئولیت کارفرما نسبت به کارکنان را معرفی کرده ایم. برای آشنایی بیشتر با این بیمه مسئولیت مزایا و پوشش های آن را بررسی کردیم.

به گزارش برداشت روز،  کارفرمایان در هر پروژه ای که وارد می شوند مسئولیتی را بر عهده می گیرند. شرکت های بیمه مسئولیت به وسیله بیمه مسئولیت کارفرما نسبت به کارکنان به شما کمک می کنند تا به عنوان کارفرما این مسئولیت را بر عهده بگیرید. در صورتی که بر اثر سهل انگاری شما حادثه ای رخ بدهد و منجر به خسارت شود، شرکت بیمه خسارت را پرداخت خواهد کرد. برای آشنایی بیشتر با این بیمه، با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

چرا باید به دنبال خرید بیمه مسئولیت کارفرما نسبت به کارکنان باشیم؟

پس از آشنایی اولیه این بیمه مسئولیت مهندسی در مقدمه، در ادامه به نقل از مجموعه بیمه مسئولیت انوری شما را با مزایای خرید بیمه مسئولیت کارفرما نسبت به کارکنان آشنا خواهیم کرد:

مسئولیت های قانونی

طبق قانون کار، کارفرما مسئول جبران خسارات مالی و جانی است که به کارکنانش در اثر حوادث ناشی از کار وارد می شود. خرید این بیمه به شما کمک می کند تا از بار مالی این مسئولیت ها کاسته و از سرمایه خود در برابر شکایت احتمالی کارکنان محافظت کنید.

ایجاد آرامش خاطر

با داشتن این بیمه، خیالتان راحت خواهد بود که در صورت بروز حادثه برای کارکنان تان، پشتوانه ای برای جبران خسارات آن ها خواهید داشت. این امر به نوبه خود به ایجاد محیطی امن و باثبات برای کارکنان تان کمک می کند و خود شما نیز در حین پروژه، آرامش خاطر دارید.

جبران خسارات

بیمه مسئولیت کارفرما نسبت به کارکنان هزینه های مختلفی از جمله غرامت دیه، هزینه های درمانی، غرامت نقص عضو و مستمری از کارافتادگی را تحت پوشش قرار می دهد.

پوشش افراد ثالث

در برخی موارد، این بیمه خسارات وارد شده به افراد ثالث در اثر حوادث ناشی از کار را نیز تحت پوشش قرار می دهد.

انواع بیمه مسئولیت کارفرما نسبت به کارکنان

بیمه مسئولیت کارفرما انواع مختلفی دارد و مخاطبین زیادی را در بر می گیرد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره می کنیم:

  • بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان در حوزه های خدماتی، صنعتی، تولیدی و بازرگانی
  • بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان پیمانکاران فرعی
  • بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان در فعالیت های عمرانی
  • بیمه مسئولیت کارفرما در قبال کارکنان در ساخت و ساز

چه حوادثی تحت پوشش بیمه مسئولیت کارفرما قرار می گیرند؟

با خرید بیمه مسئولیت کارفرما نسبت به کارکنان در مواقع حوادث تحت پوشش بیمه قرار می گیرید. در زیر هر کدام از این پوشش ها را بررسی کرده ایم:

  • حوادث وسایل نقلیه موتوری که در محوطه کارگاه یا در حین انجام ماموریت رخ می دهد.
  • خسارات جانی و مالی که به افراد ثالث در اثر حوادث ناشی از کار وارد می شود.
  • کلیه حوادثی که در حین انجام کار و در محیط کارگاه رخ می دهد را تحت پوشش قرار می دهد؛ حتی اگر کارکنان خارج از محوطه کارگاه و در حین ماموریت باشند.
  • حمله حیوانات وحشی به کارکنان در محوطه کارگاه
  • حوادثی که به دلیل عدم انجام تعهدات و وظایف کارکنان در قبال یکدیگر رخ می دهد
  • حوادثی که در حین رفت و آمد کارکنان به محل کار و یا بازگشت از آن رخ می دهد
  • خسارات ناشی از حوادثی که برای مهاجران غیرقانونی که در کارگاه مشغول به کار هستند رخ می دهد را تحت پوشش قرار می دهد. البته همه شرکت ها این مزیت را ندارند. یکی از شرکت ها، مجموعه بیمه مسئولیت مهندسی انوری است که برای خرید بیمه مسئولیت کارفرما نسبت به کارکنان به مجموعه آن ها مراجعه کنید.

اگر به دنبال بیمه مسئولیت کارشناسان دادگستری هستید ، میتوانید به سایت بیمه مسئولیت مهندسی انوری مراجعه کنید . در این مقاله بیمه مسئولیت کارفرما را به عنوان یکی از مهم ترین بیمه هایی که هر کارفرما باید آن را تهیه کند، معرفی کرده ایم. امیدواریم که با انتخاب شرکت مناسبی برای خرید این بیمه اقدام کرده و از مزایای آن استفاده کنید. به یاد داشته باشید، حادثه هیچ وقت خبر نخواهد کرد؛ پس همین الان به سراغ خرید بیمه بروید.

رپورتاژ آگهی

تجارتخانه آراد برندینگ