۲۶ خرداد ۱۴۰۳ | 01:48
کد خبر : 170218

بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژه هیمکو

علی اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و مهدی دوستی استاندار هرمزگان و هیئت همراه از کلان طرح این شرکت در غرب بندر شهید رجایی بازدید به عمل آورده و در این بازدید گزارش عملکرد پروژه به صورت مفصل به سمع و نظر مدیران حاضر رسید که سخنان ایشان متعاقبا منتشر خواهد شد.

به گزارش برداشت روز، عملیات اجرایی پروژه ساخت اسکله این شرکت در سه بسته زمانی، کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت در شش شاخه اصلی سیویل، ریلی، تجهیزات مکانیزه، لایروبی، اسکله و گوگرد، بصورت موازی و طی مدت شش سال، اجرا می شود.

در بسته زمانی کوتاه مدت که یکساله برنامه ریزی شده است، انبار های محوطه به صورت کامل آماده نصب تجهیزات میگردد و می توان قبل از نصب تجهیزات با رویکرد پیش بارگذاری از انبار های محوطه به صورت کامل بهره برداری نمود؛ در این راستا عملیات تحکیم بستر و خاکریزی محوطه انبار ها، روسازی نهایی انبار ها، جاده ها و پل دسترسی انجام می گردد و ظرفیت پروژه نیز در بخش بهره برداری کوتاه مدت به میزان ۲ میلیون تن در سال خواهد بود.

در بسته زمانی میان مدت که به صورت همزمان با بهره برداری کوتاه مدت آغاز می گردد، خرید و نصب کلیه تجهیزات مکانیزاسیون و همچنین ساخت و بهره برداری محور ریلی و واگن برگردان پیش بینی شده است و ظرفیت پروژه نیز در بخش میان مدت به ۵ میلیون تن در سال خواهد رسید.

در بسته زمانی بلند مدت که به صورت همزمان با بخش کوتاه مدت و میان مدت آغاز می شود، بخش دریایی پروژه شامل استحصال، دایک سنگی، ساخت اسکله و لایروبی و نصب تجهیزات تخلیه و بارگیری مکانیزه میسر خواهد شد و ظرفیت پروژه نیز در مرحله بهره برداری بلند مدت و با پیش بینی ۴ بار گردش بار به ۱۰ میلیون تن در سال میرسد.

با اجرای کلان طرح معدن ریلی بندر ظرفیت لجستیکی و راندمان حمل و نقل و انتقال مواد فله معدنی رشد چشم گیری داشته است و صنایع سهامدارانی که در اجرای این کلان طرح مشارکت داشته است و کلیه صنایع پایین دستی و بالادستی آنها از این آثار مطلوب بهره مند خواهند شد.

تجارتخانه آراد برندینگ