۲۳ خرداد ۱۴۰۳ | 08:57
کد خبر : 169876

نگاهی به عملکرد هلدینگ «ومعادن»:

چشم‌انداز سهامداری این شرکت سودآوری یک میلیارد دلاری است!

هلدینگ «ومعادن» در سال‌های اخیر سهام شرکت‌های بزرگ معدنی و فولادی را برای کمک به تامین مواد اولیه زنجیره معدن تا فولاد را در پرتفوی خود قرار داده است. از طرف دیگر این هلدینگ پروژه های مختلفی را در زنجیره معدن و فولاد به صورت مشارکتی تعریف کرده تا ضمن سودآوری برای سهامداران در تامین مواد اولیه شرکت های معدنی و فولادی نیز موثر باشد.

به گزارش برداشت روز، شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با نماد «ومعادن» در شش‌ماهه گذشته با وجود نوسانات زیاد بازار سهام از اوایل آبان ۱۴۰۲، حدود ۱۳ درصد بازدهی مثبت داشته است. در واقع این نماد به دلیل ارزندگی بالای خود، کمتر تحت تاثیر جو روانی منفی معاملات بازار قرار می‌گیرد. از طرف دیگر این هلدینگ بزرگ و تأثیرگذار، حدود ۱۵۱هزار میلیارد تومان از پورتفوی خود را به دو گروه کانی‌های فلزی و فلزات اساسی اختصاص داده است. این سرمایه‌گذاری در بلندمدت در روند معاملات بازار سهام و همچنین نمادهای گروه معادن و فلزات نقش مثبتی ایفا می‌کند. در این گزارش به جزئیات نقش نماد ومعادن در ایجاد بازدهی مثبت در کلیت بازار سهام و بازتاب آن در گروه‌های معدنی و فولادی پرداخته شده است.

در گام نخست باید توجه داشت که یکی از مهمترین سیاست‌های هلدینگ ومعادن، بهینه ­سازی پرتفوی سرمایه­‌گذاریش با نمادهای سودآور معدنی و فولادی است. این موضوع به این دلیل برای مدیران شرکت اهمیت دارد که مأموریت هلدینگ بر اساس سند استراتژیک، نقش ­آفرینی در زنجیره بالادستی فولاد و تأمین پایدار خوراک برای صنایع فولادی کشور است. از این رو «ومعادن» علاوه بر اینکه در شرکت‌های معدنی بزرگ حاضر در بورس، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای کرده است، از طریق سرمایه‌گذاری مشترک در پروژه‌های سایر حلقه‌های زنجیره فولاد در مسیر خلق ارزش افزوده و همچنین افزایش حاشیه سود شرکت‌های زیرمجموعه گام برداشته است.

مشارکت در پروژه‌ها در بلندمدت کمک می‌کند تا علاوه بر اینکه سهامداران «ومعادن» از سود بیشتری پس از عملیاتی شدن پروژه‌ها بهره‌مند شوند، سایر شرکت‌های معدنی و فولادی همکار «ومعادن» که در پروژه‌ها مشارکت داشته‌اند نیز از تولیدات این پروژه‌ها در تامین مواد اولیه مورد نیاز صنایع خود بهره ببرند.

یکی از مشکلات سال‌های اخیر در زنجیره فولاد کمبود سنگ آهن بوده است. به همین دلیل شرکت سرمایه‌گذاری توسعه معادن و فلزات با پیش­ بینی تقاضای سنگ­ آهن توسط شرکت‌های تولیدکننده کنسانتره و گندله در سال‌های آتی، چندین شرکت تأسیس کرده که مأموریت اصلی آن‌ها اکتشاف در پهنه‌­های جدید است. همچنین این هلدینگ برای برقراری توازن در زنجیره در حلقه‌های میانی معدن تا فولاد مانند تولید گندله، آهن اسفنجی و … نیز سرمایه‌گذاری کرده است تا تولید با حداکثر ظرفیت حفظ شود و با افزایش درآمد هلدینگ، سهامداران نیز به سود بالاتری برسند.

 

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ