۲۳ خرداد ۱۴۰۳ | 02:58
کد خبر : 169786

در نهمین دوره جایزه مدیریت انرژی مطرح شد :

هشدار رئیس سازمان مدیریت صنعتی در مورد بحران انرژی/ توجه جدی به مصرف انرژی ضروری است

رئیس سازمان مدیریت صنعتی به عدم توجه کافی به مصرف انرژی هشدار داد و اظهار داشت : نادیده گرفتن این موضوع می‌تواند به بحرانی مشابه مسائل آب و محیط زیست تبدیل شود.

به گزارش برداشت روز، مسعود لطفی رئیس سازمان مدیریت صنعتی، در نهمین دوره جایزه مدیریت انرژی بر اهمیت اصلاح الگوی مصرف انرژی تاکید و اظهار داشت : با وجود تلاش‌های گذشته، این موضوع تنها در مقاطع خاصی مورد توجه قرار گرفته و پس از آن به فراموشی سپرده شده است.
وی بیان کرد : رشد مصرف انرژی در کشور، متناسب با رشد اقتصادی نیست و در واقع، مصرف انرژی به میزان قابل توجهی بیشتر از رشد اقتصادی است. وی علت این مسئله را عدم توجه جدی به موضوع مصرف انرژی به عنوان یک مسئله اصلی و فرهنگی در کشور دانست.
رئیس سازمان مدیریت صنعتی تاکید کرد : باید به این موضوع در آموزش‌ها و فرهنگ سازی توجه بیشتری شود.
وی در ادامه افزود : سازمان مدیریت صنعتی ماموریت دارد تا در این راستا تلاش‌های بیشتری انجام دهد و امیدوار است که در سال‌های آینده اثرات مثبتی در این زمینه مشاهده شود.
لطفی همچنین اشاره کرد : اگر دانشگاه‌ها، حاکمیت، مجلس و وزارتخانه‌های مرتبط، موضوع مصرف انرژی را به عنوان یک مسئله جدی در نظر نگیرند، ممکن است که این موضوع به یک بحران تبدیل شود، همانند مسائلی چون آب و محیط زیست. وی ابراز امیدواری کرد : با توجه و همکاری حاکمیت و مردم، بتوان در زمینه فرهنگ سازی و مدیریت مصرف انرژی نقش موثرتری ایفا کرد.
در ادامه، رئیس سازمان مدیریت صنعتی به اهمیت اهدای جوایز در تشویق شرکت‌های حوزه نفت، انرژی و پتروشیمی اشاره کرد و گفت : اگرچه این جوایز می‌توانند موثر باشند، اما به دلیل عدم اجرای وعده‌های داده شده در گذشته، پیشرفتی در این زمینه محقق نشده است.وی بر لزوم توجه جدی دولت و نهادهای مرتبط به موضوع مصرف انرژی تاکید کرد و افزود : بدون این توجه، نمی‌توان انتظار داشت که تغییرات مثبتی در الگوی مصرف انرژی رخ دهد.
وی اشاره کرد : ماده دوازده قانون رفع موانع تولید، که باید به سرمایه‌گذاران بخشی از صرفه‌جویی‌های حاصل از سرمایه‌گذاری‌هایشان را بازگرداند، همچنان بدون پیشرفت است. وی تاکید کرد : آمارها نشان می‌دهند تلاش‌های گذشته نتوانسته‌اند تاثیر مورد انتظار را ایجاد کنند و رشد مصرف انرژی همچنان بیش از رشد اقتصادی است.
وی در پایان، ابراز امیدواری کرد : با تلاش‌های مستمر و همکاری مردم، در سال‌های آینده شاهد تاثیر بیشتری در بهبود مدیریت مصرف انرژی باشیم.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ