۲۱ خرداد ۱۴۰۳ | 15:03
کد خبر : 169490

براساس آخرین آمار منتشر شده در سامانه کدال مشخص شد؛

افزایش صددرصدی سود هر سهم «وتجارت»

افزایش بیش از صددرصدی سود هر سهم بانک تجارت از 506 ریال به مبلغ 1024 ریال با تسویه مطالبات این بانک بابت تعهدات ارزی سال‌های ۱۳۹۱-۱۳۹۰ پس از اتمام حسابرسی و تأیید مطالبات توسط بانک مرکزی محقق شد.

به گزارش برداشت روز،  به نقل از مدیریت روابط‌عمومی و ارتقای سرمایه اجتماعی بانک تجارت بر اساس آخرین گزارش منتشر شده در سامانه جامع اطلاع‌رسانی ناشران (کدال) و بموجب تسویه مطالبات فوق، سود شناسایی شده برای هر سهم «وتجارت» به ۱۰۲۴ ریال افزایش یافته که این درآمد تماما غیرمشاع است.
ازجمله آثار مالی این رویداد مهم می‌توان به بهبود نسبت کفایت سرمایه بانک از ۴.۶ به ۶.۰۹ درصد اشاره کرد؛ این در حالی است که با توجه به برنامه افزایش سرمایه بانک، عدد کفایت سرمایه در پایان سال ۱۴۰۳ به ۸ درصد خواهد رسید، اتفاقی که افزایش توان توزیع سود نقدی، به بالاتر از ۱۰ درصد را به دنبال خواهد داشت.
این اتفاق مثبت همچنین افزایش حدود نظارتی از جمله افزایش توان اعطای تسهیلات و به تبع آن افزایش سودآوری بانک را در پی دارد.
کاهش نسبت قیمت به سود هر سهم (P/E) از دو و نیم درصد به یک و دو دهم درصد را می‌توان یکی دیگر از آثار این رویداد دانست. باتوجه به اینکه تسویه مطالبات بانک به‌صورت نقدی انجام می‌شود، ورود نقدینگی حداقل به میزان ۱۹۰ هزار میلیارد ریال را در پی خواهد داشت که آثار درآمدی ناشی از ورود این نقدینگی، حداقل ۶۰ هزار میلیارد ریال درآمد در سال برای این بانک است.

تجارتخانه آراد برندینگ