۲۰ خرداد ۱۴۰۳ | 15:10
کد خبر : 169365

در سال ۱۴۰۳ انجام می شود:

خط اعتباری خاص بانک کارآفرین برای شرکت‌های دانش بنیان

تفاهم‌نامه همکاری میان صندوق نوآوری و شکوفایی و بانک کارآفرین با هدف توسعه زیست‌بوم نوآوری کشور و حمایت از فعالیت‌های شرکت‌های دانش‌بنیان منعقد شد.

به گزارش روابط عمومی بانک کارآفرین؛ روز گذشته با حضور مدیرعامل بانک و رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، تفاهم‌نامه همکاری میان دو مجموعه به امضای دکتر احمد بهاروندی و دکتر محمدصادق خیاطیان رسید.
پذیرش ضمانت‌نامه اعتباری صندوق نوآوری و شکوفایی توسط بانک کارآفرین به منظور تسهیل اعطای انواع تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان یکی از موضوعات این تفاهم‌نامه بود.
مدیرعامل بانک کارآفرین در این مراسم اعلام کرد: همکاری همه‌جانبه با صندوق نوآوری در حمایت از دانش بنیان‌ها و اجرای برنامه «جهش تولید دانش بنیان» جزء استرانژی های بانک کارآفرین در سال ۱۴۰۳ است.
وی در ادامه تاکید کرد : برای شرکت‌های دانش بنیان در سال ۱۴۰۳ خط اعتباری ویژه ۳ هزار میلیارد تومانی در بانک کارآفرین در نظر گرفته ایم.
بهاروندی در توضیح بیشتر این بسته حمایتی تصریح کرد: در این راستا امسال یک همت برای اجرای بسته جهش، یک همت اعتبار برای انتشار اوراق صکوک در بازار سرمایه و یک همت برای صدور ضمانت‌نامه مورد نیاز شرکت‌های دانش بنیان اختصاص یافته است.

تسهیلات ۱۰۰ میلیارد تومانی برای جهش تولید محصولات دانش بنیان
دکتر محمدصادق خیاطیان، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز در آیین امضای تفاهم‌نامه با بانک کارآفرین ابراز امیداوری کرد که مسیری که رییس جمهور شهید در حوزه دانش بنیان در پیش گرفتند و به آن توجه می‌کردند با قدرت هرچه تمام‌تر تداوم یابد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر ۵۲۰ شرکت دانش بنیان مشتری بانک کارآفرین هستند که در نوع خود بسیار ارزشمند است، گفت: شبکه بانکی، صندوق نوآوری را به عنوان بازوی مشورتی خود که تمرکزش بر روی حمایت از شرکت‌های با تخصص تولید محصول دانش بنیان است تلقی می کند.
خیاطیان ادامه داد: صندوق نوآوری سال گذشته و با همکاری سه بانک عامل ۵ همت تسهیلات به دانش بنیان‌ها اعطا کرد که این میزان تسهیلات به رشد فروش ۷۰ همتی محصولات دانش بنیان منجر شد. صندوق در سال جاری برنامه «جهش تولید دانش بنیان» را در هشت محور طراحی کرده که شبکه بانکی می‌تواند نقش موثری در این زمینه ایفا کند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی تاکید کرد: امسال در قالب بسته جهش، دانش بنیان‌ها می‌توانند از تسهیلات بانکی تا سقف ۱۰۰ میلیارد تومان با ضمانت صندوق نوآوری بهره‌مند شوند.

ورود بانک کارآفرین به انتشار اوراق مشارکت دانش بنیان ها
سهراب صادقی معاون امور شعب و توسعه بازار بانک کارآفرین نیز در این مراسم با بیان اینکه حمایت از شرکتهای دانش بنیان یکی از اهداف و استراتژی های بانک کارآفرین در سالهای گذشته بوده است گفت: بانک کارآفرین در سال گذشته بعنوان بانک نخست حامی شرکت های دانش بنیان معرفی شد و طبق نگاه مدیرعامل بانک مقرر شده است تا حمایت از این بخش در سال جاری رشد بیشتری داشته باشد.
وی ابراز امیدواری کرد به پشتوانه عملکرد موفق سالهای گذشته در سال جاری شاهد ورود به بخش انتشار اوراق مشارکت نیز باشیم.

حمایت ۴.۶ همتی از شرکت‌های دانش بنیان
در ادامه این مراسم روح‌الله ذوالفقاری، معاون تسهیلات و تجاری‌سازی صندوق نوآوری و شکوفایی نیز بانک کارآفرین را بانک پیشرو در حمایت از دانش بنیان ها خواند و گفت: همکاری گسترده میان صندوق و بانک کارآفرین می‌تواند هم تبلور این حمایت را بیش از گذشته نشان دهد و هم مزایای بیشتری را نصیب مخاطبان کند.
وی افزود: تعاملات صندوق و بانک کارآفرین تاکنون منجر به اعطای تسهیلات ۲.۳ همتی و صدور ضمانت‌نامه ۱.۳ همتی برای دانش بنیان‌ها شده است.

تجارتخانه آراد برندینگ