۱۹ خرداد ۱۴۰۳ | 15:29
کد خبر : 169225

راهنمای سفر به اردبیل از سایت برداشت روز قسمت اول

به گزارش برداشت روز،  اردبیل، شهری زیبا و دیدنی‌ در بهترین نقطه از کشورمان قرار دارد. شهری در میان کوه‌ های سبلان و باغرو که در قدیم آرتاویل نامیده می‌ شد و دارای جاهای دیدنی همراه با طبیعت بکر و‌ تاریخی غنی زیادی است، همچنین به دلیل قرارگیری در جاده ابریشم از زمان های گذشته تاکنون رونق اقتصادی در این شهر دیده می شود. سفر به این خطه از آذربایجان جذابیت های خاصی دارد. مطمئن باشید سفر به این شهر یکی از بهترین سفرهایتان خواهد بود، اگر تا به حال به اردبیل سفر نکرده‌ اید، با دنبال کردن این مطلب به راحتی می توانید با برنامه‌ ریزی و ارزیابی هزینه‌ ها و خرید بلیط هواپیما سفری به یاد ماندنی را تجربه کنید.
معرفی شهر اردبیل

اردبیل با ارتفاع ۱۵۰۰ متری از سطح دریا در شمال غربی ایران و در میان دشتی به نام اردبیل واقع شده است. استان اردبیل از شمال به جمهوری آذربایجان، از غرب به آذربایجان شرقی، از شرق به استان گیلان و از سمت جنوب به استان زنجان محدود می شود. گویش مردم این استان زبان شیرین ترکی آذربایجانی است. در طول تاریخ شهر اردبیل از دو جهت دارای اهمیت بوده است: دلیل اول به خاطر قرارگیری در مسیر جاده ابریشم و دلیل دیگر نیز به خاطر وجود مقبره شیخ صفی الدین اردبیلی در بافت شهر اردبیل است. شهر اردبیل در سال های گذشته با نام‌ های گوناگونی مانند دارالارشاد، دارالملک، دارالعرفان، دارالامان و شهر مقدس نامیده می شده است.

آب و هوا و بهترین فصل سفر به اردبیل

آب و هوای شهر اردبیل در کل ایران مشهور است، به طوری که در زمستان ها سرد و در تابستان ها معتدل می شود. بارندگی سالانه و تعداد روزهای یخبندان حدودا نصف سال را شامل می شود. شهر اردبیل علاوه بر اینکه به عنوان قطب تجاری شهرت دارد، به خاطر آثار باستانی و آب و هوای بی نظیر خود نیز معروف است. این شهر توریستی با آب و هوای مطبوع خود در فصل های گرم سال میزبان سیل عظیمی از مسافران می شود که با رزرو بلیط هواپیما عازم این شهر می شوند؛ زیرا دو سوم این استان را کوهستان های مرتفع تشکیل داده اند و همین دلیلی برای خنکی هوا در تابستان می شود. در حال کلی، استان اردبیل دارای چهار اقلیم مدیترانه ای گرم، مدیترانه ای معتدل، کوهستانی سرد و معتدل است و شهر اردبیل را شهر سردسیر می نامند، زیرا بارش باران و برف در این شهر بین پنج تا هشت ماه است. فصل تابستان نیز به دلیل آب و هوای معتدل بهترین زمان برای بازدید محسوب می شود. وجود کوهستان سبلان در غرب این شهرستان باعث اعتدال آب و هوای اردبیل شده است و آب های جاری از این کوهستان باعث آبادانی شهر گردیده اند.
دمای متوسط در اردبیل هفت درجه سانتگراد است و در زمستان‌ ها علاوه بر برف شاهد دمای ۳۵- درجه نیز خواهید بود. بنابراین بهترین زمان سفر به Ardabil را اواخر فصل بهار، سه ماه تابستان و اوایل پاییز می توان نام برد، اگر دوست دارید گل های بابونه را بر روی کوه‌ های سبلان تماشا کنید، باید در ماه خرداد به اردبیل سفر کنید، البته برای علاقه مندان تفریحات زمستانی سفر در فصل زمستان توصیه می شود، زیرا تفریحاتی مانند اسکی بر روی کوه‌ های آلوارس امکان پذیر می شود. از توصیه های ما برای سفرتان به این شهر زیبا اینست که در هر فصلی همراه خود لباس گرم داشته باشید؛ زیرا در همه فصل ها حتی تابستان ها نیز شب های اردبیل سرد می شود.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ