۱۳ خرداد ۱۴۰۳ | 21:02
کد خبر : 168827

کمبود پوشش برای دارایی‌های نامشهود

کارگزار جهانی بیمه و اتکائی، ای.او.ان ، در گزارش اخیر خود، بر کمبود عمده پوشش برای دارایی‌های نامشهود مانند هوش مصنوعی (AI) ، سایبری و مالکیت معنوی (IP) تأکید دارد.

به گزارش برداشت روز، جهانی بیمه و اتکائی، ای.او.ان[۱]، در گزارش اخیر خود، بر کمبود عمده پوشش برای دارایی‌های نامشهود[۲] مانند هوش مصنوعی (AI)[3]، سایبری[۴] و مالکیت معنوی (IP)[5] تأکید دارد.
براساس یافته‌های گزارش اخیر ای.او.ان، تنها ۱۹ درصد از دارایی‌های نامشهود، بیمه‌ شده‌‌اند که با ۶۰ درصد از دارایی‌های مشهود بیمه‌شده،‌ قابل مقایسه است. این درحالی‌است‌که، احتمال زیان برای دارایی‌های نامشهود، بسیار بیشتر از دارایی‌های مشهود است. ای.او.ان پیش‌بینی می‌کند که متوسط زیان برای دارایی‌های نامشهود، تقریباً ۳۷ درصد بیشتر باشد.
گزارش ای.او.ان بر اساس پژوهشی است که با حمایت این شرکت توسط مؤسسه پونمان[۶] تهیه شده است که طی آن ۲۴۶۲ سازمان از قاره‌های آمریکای شمالی، اروپا، خاورمیانه، آفریقا، اقیانوسیه و آمریکای لاتین شرکت داشتند. این سازمان‌ها در حوزه مدیریت ریسک سایبری و مدیریت ریسک بنگاه فعالیت داشتند.
یکی دیگر از یافته‌های این پژوهش، آن است که طی دو سال گذشته، ۵۶ درصد از سازمان‌ها، حداقل یک خرابکاری امنیتی[۷] برافکن یا نقض داده[۸]، را تجربه کرده‌اند.
علارغم این موضوع، ۶۷ درصد از سازمان‌های مورد بررسی در حال استفاده یا تصمیم به استفاده از خدمات و محصولات هوش مصنوعی هستند.
این گزارش می‌نویسد، بیشتر سازمان‌ها، بیمه‌نامه‌های مالکیت معنوی خاصی ندارند. اما تقریباً دو سوم از آنها، علاقمند به خرید آن هستند.
در پاسخ، گزارش ای.او.ان، تلاش دارد تا بینش‌هایی تجاری به منظور ارائه درکی بهتر از تهدیدهای متغیر هوش مصنوعی، سایبری و مالکیت معنوی ارائه نماید. این گزارش بر چگونگی کارکرد بیمه در حافظت از دارایی‌های نامشهود به منظور کمک به سازمان‌ها برای تصمیم‌سازی بهتر در خصوص تخصیص منابعی معین برای حفاظت دربرابر مخاطرات مشهود و غیرمشهود تأکید دارد.
لوری گولترمان[۹]، مدیر ارشد مشتریان و مدیر عامل بخش مشتریان شرکتی جهانی ای.او.ان در این زمینه اظهار می‌دارد: «سازمان‌های بزرگ، پیچیده و جهانی که یک فرایند مدیریت ریسک شرکتی مبتنی بر داده و تجزیه و تحلیل اجرا می‌کنند، در شرایط بهتری برای افزایش ارزش و کاهش ریسک‌های مرتبط با دارایی‌ها نامشهور قرار دارند.»

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ