۱۲ خرداد ۱۴۰۳ | 15:10
کد خبر : 168560

معرفی لواسان برای سفر در تابستان

سایت برداشت روز، به جرات می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین، زیباترین و خوش‌آب‌وهوا‌ترین ییلاقات استان تهران، لواسان است. بدون شک حتی اگر اهل دیگر شهرهای ایران باشید نام لواسان به دفعات زیاد و مکرر به گوشتان خورده است؛ به همین منظور دیدنی‌های لواسان در میان گردشگران شهرت بسیاری دارند. اغلب گردشگرانی که به لواسان سفر می‌کنند، از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و فرهنگی این شهر دیدن می‌کنند. اگر یک بار به این منطقه دل‌نواز و پر از سرسبزی سفر کنید حافظه دوربینتان پر از عکس‌های خاطره‌انگیز و سرزندگی خواهد بود و هیچ‌گاه از خاطرتان نخواهد رفت.
درباره لواسان
معرفی جاذبه­‌های گردشگری لواسان
دریاچه­ سد لتیان لواسان
آبشار ناران
روستای برگ جهان
آبشار برگ جهان
روستای افجه لواسان
روستای سینک لواسان
تپه­ حصارک لواسان
قلعه­ باستانی باغ دره لواسان
غار هملون لواسان
غار موزه وزیری
کاروان‌سرای چشمه دو برار
حمام سبو کوچک
روستای تاریخی کند علیا
حمام راحت‌آباد
امامزاده فضل‌علی
امامزاده اسماعیل
غار خمیره
پارک جنگلی تلو
روستای امامه
منطقه حفاظت شده ورجین
قلعه دختر
روستای لالان
آبشار کفترلو
آبشار شکرآب
قلعه مازیار
مسجد جامع امام حسن عسگری (ع)
امام‌زاده عبدالله جائیج
اقامت در لواسان
سخن نهایی
درباره لواسان
به جرات می‌توان گفت یکی از محبوب‌ترین، زیباترین و خوش‌آب‌وهوا‌ترین ییلاقات استان تهران، لواسان است. بدون شک حتی اگر اهل دیگر شهرهای ایران باشید نام لواسان به دفعات زیاد و مکرر به گوشتان خورده است؛ به همین منظور دیدنی‌های لواسان در میان گردشگران شهرت بسیاری دارند. اغلب گردشگرانی که به لواسان سفر می‌کنند، از جاذبه‌های گردشگری طبیعی و فرهنگی این شهر دیدن می‌کنند. اگر یک بار به این منطقه دل‌نواز و پر از سرسبزی سفر کنید حافظه دوربینتان پر از عکس‌های خاطره‌انگیز و سرزندگی خواهد بود و هیچ‌گاه از خاطرتان نخواهد رفت. در ادامه با ما همراه باشید تا به معرفی معروف‌ترین و زیبا‌ترین جاهای دیدنی لواسان بپردازیم.

یه سفر صفر تومنی

معرفی جاذبه­‌های گردشگری لواسان
با اینکه جاذبه‌های گردشگری لواسان منحصر به جاذبه‌های طبیعی نمی‌شود، اما گردشگران این شهر دیدنی‌های طبیعی لواسان را بسیار می‌پسند و در بسیاری از تعطیلات به این جاذبه‌ها سر می‌زنند. برخی از جاذبه‌های دیدنی لواسان به دلیل کوهستانی بودن این شهر ایجاد شده و همین امر باعث شده تا گردشگران در روزهای گرم تابستان به این مکان پناه ببرند.

دریاچه­ سد لتیان لواسان

یکی از معروف‌ترین سدهای اطراف تهران، سد لتیان است. این سد در جنوب لواسان و در مسیر رود جاجرود قرار دارد. سد لتیان یکی از منابع تامین آب آشامیدنی تهران محسوب می‌شود که از ارتفاعات کوه‌های دربندسر، گرمابدر، ایگل، زایگان و قسمت جنوبی توچال سرچشمه می‌گیرد. دریاچه سدلتیان را باید یکی از دیدنی‌های لواسان دانست که همه ساله در فصل بهار و تابستان گردشگران زیادی را به واسطه زیبایی خیره‌کننده‌اش، به خود جذب می‌کند. با اجاره ویلا در لواسان می‌توانید از چشم‌انداز زیبای سدلتیان استفاده کنید.

آدرس دریاچه سد لتیان لواسان: ایران، استان تهران، ۱۰ کیلومتری شمال شرقی تهران، ۵ کیلومتری شمال منطقه جاجرود، جنوب شهر لواسان

آبشار ناران

یکی از جاذبه‌های گردشگری لواسان، آبشارهای اطراف آن است. با توجه به کوهستانی بودن لواسان، آبشارهای متعددی در اطراف آن تشکیل شده و محیطی عالی برای تفریح ایجاد کرده‌اند. یکی از آبشارهای دائمی و مرتفع لواسان، آبشار ناران است. این آبشار در ناران لواسان کوچک قرار دارد. آبشار ناران در میان سبزه‌زارهای زیبای ناران قرار گرفته و به صورت دائمی در تمامی طول سال جریان است.

آدرس آبشار ناران: ایران، استان تهران، لواسان، شمیرانات، شمال روستای کند علیا

روستای برگ جهان

یکی از روستاهای بکر و زیبای شهر لواسان، روستای برگ جهان است. این روستا در ۱۳ کیلومتری شهر لواسان قرار دارد و جزو روستاهای تاریخی لواسان به حساب می‌آید. در روستای برگ جهان، رودخانه و آبشار زیبایی قرار دارد که برای تفریح و سفرهای یک‌روزه مکانی عالی است. رودخانه روستا از کوه‌های اطراف سرچشمه می‌گیرد و سپس وارد سد لتیان می‌شود. در روستای برگ جهان لواسان چشم‌اندازهای زیبا، کوچه‌­ باغ و آثار قدیمی و تاریخی بسیاری وجود دارد، همچنین آب‌و‌هوای معتدل و مطبوع این روستا در فصل‌های بهار و تابستان، موجب تبدیل شدن این روستا به یکی از مقاصد گردشگران تبدیل شده است.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ