۱۱ خرداد ۱۴۰۳ | 21:05
کد خبر : 168538

برگزاری کنگره جهش تولید با مشارکت مردم با رویکرد نقش رضایتمندی مشتری

هشتمین کنگره جهش تولید با مشارکت مردم با رویکرد نقش رضایتمندی مشتری روز چهارشنبه ۹ خرداد در مرکز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما با حضور طیف‌های مختلف بخش خصوصی و دولتی برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، در حاشیه این کنگره دکتر لطف‌اله سیاه‌کلی رئیس ستاد کنگره ملی جهش تولید و مشارکت مردمی در جمع خبرنگاران گفت: ابتدا باید یاد بگیریم همایش‌ها را دولت‌ها اجرا نکنند، ما دنیا را دیده‌ایم و تجربه کسب کرده‌ایم که همایش‌ها و کنگره‌ها باید توسط بخش خصوصی انجام شود. چرا باید پول دولت و بیت‌المال خرج شود و این خودش ایجاد رانت می‌کند. بخش خصوصی بلد است کنگره برگزار کند، همانند این کنگره که بخش خصوصی انجام داده یک ریال از اموال دولتی و بیت‌المال خرج نشده است. و چون بخش خصوصی اجرا می‌کند به نتیجه بیشتر فکر می‌کند به آن نزدیک‌تر می‌شود. این کنگره متناسب با شعار سال و واقعیت اقتصاد که باید مردمی باشد انجام می‌شود.
رئیس ستاد کنگره ملی جهش تولید و مشارکت مردمی ادامه داد: باید تاکید کنم اقتصاد دولتی در دنیا بیش از ۱۰۰ سال است که کنار گذاشته شده است.و از طرفی مهم‌تر این است که فقط مشارکت مردم کفاف نمی‌دهد و محور مشتری مداری و رضایتمندی اگر نباشد جواب نخواهد داد.

دکتر لطف‌اله سیاه‌کلی افزود: ما باید در بازارهای بین‌المللی نقش آفرینی کنیم هر صنعتی متوجه بازار داخل باشد حتماً شکست خواهد خورد مگر بازار داخلی چه میزان می‌تواند آن را مصرف کند، از طرفی بازار فرار است چون متناسب با نیاز، سلیقه، زیبایی شناسی، رفاه و غیره شکل می‌گیرد و انسان‌ها تغییر می‌کنند. باید در بازارهای بین المللی حضور داشته و رقبا را ببینند و با آنها درگیر باشند و در آنجا برنده میدان باشند و از این طریق می‌توانند بازارهای داخلی را نیز به دست آورند.

وی ادامه داد: رضایتمندی مشتری بسیار مهم است و متاسفانه ما در کشور این کلید واژه را فراموش کرده‌ایم و در برخی محصولات می‌گوییم شما باید تنها از این برند داخلی استفاده کنید چرا باید به صورت دستوری این کار انجام شود. تلاش ما این است که از افراد دعوت شده ز جمله صاحبان حرف، صنایع و معادن، شخصیت‌های مهم کشوری، تصمیم گیران، تصمیم سازان، تولید کنندگان و صاحبان بازار که در این جلسه حضور دارند بخواهیم که مشتری مداری را مد نظر قرار دهند. انحصار و بازار انحصاری برای تولید سم است.

وی افزود: ما اعتقاد داریم هیچ دولتی در هیچ کجای دنیا تولید کننده خوبی نیست و بیش از ۱۰۰ سال است که این موضوع اثبات شده است. هر کشوری که دولت آن متمرکز روی تولید عمل کرده رانت و فساد ایجاد شده و تولید رقابتی شکل نگرفته است و بازار دچار بحران شده است. تولید باید توسط مردم صورت گیرد و کار دولت سیاست گذاری، نظارت و حمایت است و بیش از این نیست. اما ما در کشور می‌بینیم که بسیاری از صنایع و تولید دست دولت است اینها موجب رانت می‌شود و چون بازار انحصاری در اختیار دولت است و رقابت وجود ندارد از کیفیت زده شده و هزینه‌ها نیز افزایش پیدا می‌کند. راه چاره این است که دولت‌ها یاد بگیرند اگر می‌خواهند در اقتصاد موفق شوند و در زندگی، معیشت و اشتغال مردم موفقیتی صورت بپذیرد، دست از اقتصاد بردارند و فقط حامی آن باشند.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ