۱۱ خرداد ۱۴۰۳ | 15:12
کد خبر : 168446

علی ابدالی در همایش سراسری رؤسای دوایر حقوقی و وصول مطالبات بانک سینا:

کارشناسان حقوقی بانک‌ها متناسب با تغییرات کسب‌وکاری، تکنولوژیکی و فضای بانکداری، خوشان را به قوانین جدید مسلط کنند

سرپرست بانک سینا گفت: کارشناسان حقوقی بانک‌ها باید متناسب با تغییرات کسب‌وکاری، تکنولوژیکی و قوانین حاکم بر آن‌ها خودشان را به‌روز نگه دارند.

به گزارش برداشت روز،  به نقل از روابط‌عمومی بانک سینا، علی ابدالی در همایش سراسری رؤسای دوایر حقوقی و وصول مطالبات بانک که با حضور میهمانانی از بانک مرکزی، صندوق توسعه ملی، بنیاد مستضعفان و کانون کارشناسان رسمی دادگستری برگزار شد، اظهار داشت: بانک سینا بانکی خوشنام در نظام بانکی است که بخشی از این خوشنامی به عملکرد مطلوب همکاران و اقدامات مؤثر واحد حقوقی در اجرای قانون و دستورالعمل‌ها برمی‌گردد.

🟨 وی ادامه داد: کارکرد و وظیفه اصلی همکاران حوزه حقوقی و مطالبات بانک سینا، صیانت از منافع مادی و معنوی این بانک است.

🟦 وی تصریح کرد: بانک یک سازمان اقتصادی است اما محیط حقوقی و قانونی آن نسبت به دیگر سازمان‌ها پیچیده‌تر است؛ چرا که با نهادهای مختلفی در تعامل است و به دلیل این ارتباط، واحد حقوقی بانک‌ها باید به قوانین مختلف در حوزه‌های متنوع اشراف داشته باشند.

🟨 سرپرست بانک سینا تأکید کرد: تمامی واحدهای عملکردی بانک با قوانین و قواعد حقوقی مختلفی از جمله حقوق عمومی، حقوق خصوصی، حقوق اداری و… سروکار دارند که همین موضوع ایجاب می‌کند تمام ارکان بانک ارتباط مستمر و تعامل همیشگی با واحد حقوقی برای رفع برخی مشکلات و پیگیری مسائل حقوقی داشته باشند.

🟦 وی تصریح کرد: با توجه به آنچه در خصوص تغییرات مستمر کسب‌وکارها گفته شد، کارشناسان حقوقی باید بر این تغییرات مسلط باشند. بنابراین آموزش مستمر در حوزه حقوقی باید در دستور کار قرار گیرد.

🟨 گفتنی است همایش رؤسای دوایر حقوقی و وصول مطالبات بانک سینا طی دو روز و در راستای تبیین الزامات حقوقی و فنی پدافند غیرعامل در نظام بانکی، قواعد حقوقی قراردادهای الکترونیکی و وصول مطالبات برگزار شده است.

تجارتخانه آراد برندینگ