۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 21:44
کد خبر : 166810

بهره گیری سایپایدک از هوش مصنوعی در برگزاری آزمون‌های آنلاین شبکه نمایندگی‌ها

نخستين آزمون آنلاین سراسری شبکه نمایندگی‌های مجاز شرکت سایپا با همكاری شرکت های سایپایدک و بازرسی کیفیت و استاندارد ایران (ISQI) برگزار شد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از سایپانیوز، اردلان حسینی مدیرعامل سایپایدک درباره ویژگی‌های این آزمون که برای نخستین بار در بین شرکت‌های خودروساز و با استفاده از هوش مصنوعی برگزار شد، گفت: سایپایدک با تدوین و اجرای نظام هدفمند سنجش شایستگی در شبکه نمایندگی‌ها، مهارت و صلاحیت حرفه‌ای کارکنان را مورد سنجش و ارزیابی قرار می‌دهد و با استفاده از آموزش تکمیلی، در راستای افزایش توانمندی کارکنان شبکه گام بر می‌دارد. در همین راستا سایپایدک با تدوین نقشه راه در حوزه اجرای آزمون‌های آنلاین، استانداردسازی آزمون‌ها را در برنامه خود قرار داده و با ایجاد یک فرایند سیستماتیک از طریق همکاری با شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، در مسیر اجرای هدفمند آزمون‌های مهارتی در سطح شبکه نمایندگی‌های مجاز حرکت کرده است.

او ادامه داد: طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص و احراز هویت در آزمون‌های آنلاین با استفاده از هوش مصنوعی، یکی از برنامه‌های مرکز آموزش شرکت سایپایدک است. با استفاده از هوش مصنوعی، سیستم‌های تشخیص هویت در آزمون‌ها توسعه یافته و دقت رصد حضور فراگیران در آزمون‌ها به شکل چشمگیری افزایش می‌یابد. برای طراحی و بهبود سیستم‌های تشخیص هویت در آزمون‌های آنلاین با استفاده از هوش مصنوعی، ابتدا با ضبط تصاویر داوطلبان در حین اجرای آزمون و تحلیل داده‌ها با استفاده از الگوریتم‌های هوش مصنوعی، احراز هویت شرکت کنندگان و نظارت بر نحوه فعالیت فراگیران به صورت سیستماتیک صورت می پذیرد.

مدیرعامل سایپایدک دقت بالا، کاهش هزینه‌های برگزاری دوره‌های آموزشی، امکان زمان‌بندی دقیق آزمون‌ها و افزایش اثربخشی را از مزایای استفاده از هوش مصنوعی برشمرد و گفت: طراحی سیستم‌های نوین آموزشی، توسعه دانش و تجربه کارشناسی و برنامه‌ای حاصل از برگزاری دوره‌ها و آزمون‌های آنلاین با استفاده از هوش مصنوعی می‌تواند به افزایش کیفیت آموزش و آزمون‌ها کمک کرده و عملکرد کارکنان و تعمیرکاران فنی شبکه را ارتقاء دهد.

لازم به ذکر است نخستین آزمون آنلاین سراسری شبکه نمایندگی های مجاز شرکت سایپا از تاریخ ۲۳ تا ۲۷ اردیبهشت ماه برگزار شد.

تجارتخانه آراد برندینگ