۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15:14
کد خبر : 166136

بزرگترین فروش بدون قرعه کشی خودرو ویژه کرامت ۱۴۰۳

دو خودرو اتوماتیک جدید شرکت سایپا و پارس خودرو با قیمت اقتصادی و مجهز به امکانات روز به بازار عرضه خواهند شد.

سایت برداشت روز: پروژه توسعه قوای محرکه اطلس و سهند CVT، با انتخاب موتور M15GSI و گیربکس CVT شرکت پانچ با تجهیز به سامانه ESC و آپشن‌های روز، وارد مرحله تست‌های مصرف سوخت، آلایندگی و سایر آزمون‌های نهایی شده است
او تصریح کرد: مگاموتور تلاش کرده با انتخاب قوای محرکه اقتصادی، بهترین کارایی از منظر استانداردهای طراحی در چینش قوای محرکه این محصولات در نظر گرفته شود.

رحیمی در تشریح عملکرد قوای محرکه مورد استفاده در اطلس و سهند، گفت: با بررسی‌های تخصصی و امکان‌سنجی تیم تحقیق و توسعه شرکت مگاموتور و با همکاری شرکت پانچ، امکانات و قابلیت‌های جدید و متفاوتی با مکانیزم‌های عملکردی متنوع و پیشرفته در گیربکس CVT اطلس و سهند در نظر گرفته شده است.

مدیر پروژه طراحی و توسعه قوای محرکه اطلس و سهند CVT اضافه شدن قابلیت‌ جدید SAT Mode به مودهای رانندگی را یکی دیگر از دستاوردهای طراحی و نصب گیربکس‌ جدید گروه سایپا عنوان کرد و گفت: قابلیت جدید این گیربکس از نظر عملکردی کاملا مشابه با گیربکس‌های CVT نسل X-Tronic شرکت نیسان و گیربکس‌های CVT نسل I-VT شرکت‌های کیا و هیوندای است.

او افزود: قابلیت SAT Mode باعث افزایش لذت رانندگی با گیربکس‌های CVT و ایجاد حس تعویض دنده، عدم تغییر مدام نسبت دنده در این حالت و افزایش عمر و دوام پولی‌ها و تسمه گیربکس CVT و کاهش میزان صدای نفوذی به کابین خودرو در شتاب گیری‌ها می‌شود.

به گفته رحیمی باتوجه به رده اقتصادی دو محصول یادشده، بهره‌گیری از قوای محرکه CVT شرکت مگاموتور، موجب عرضه محصولاتی چابک و کارآمد با قابلیت‌های جذاب برای نسل جوان خواهد بود.

رحیمی در پایان اظهار کرد: مگاموتور به‌عنوان تامین‌کننده موتور و قوای محرکه محصولات گروه خودروسازی سایپا تلاش می‌کند با ورود به فاز طراحی و تولید موتور و گیربکس‌های پیشرفته و نوین و تجهیز محصولات سایپا به این امکانات، پاسخ‌گوی نیاز بازار کشور باشد.

جزئیات فروش فوق العاده سایپا
از آن جایی که پلتفرم سایپا اطلس با کوییک یا تیبا ۲ تفاوتی ندارد، بنابراین انتظار داریم که فاصله بین دو محور این خودرو نیز همچنان ۲۴۱۲ میلیمتر باشد که برای یک هاچ‌بک کوچک قابل قبول خواهد بود. در واقع سایپا اطلس و کوییک به عنوان رقبای اصلی پژو ۲۰۶ تیپ ۲، فضای پای بیشتری را در کابین ارائه می‌دهند در حالی که فضای صندوق بار آن‌ها نسبت به پژو ۲۰۶ اندکی کمتر است.

نخستین تصاویری که از سایپا اطلس منتشر شدند، تنها به ظاهر خارجی خودرو می‌پرداختند و تصوری از نمای داخلی برای ما فراهم نمی‌کردند. با این حال اگر تصاویر رونمایی اطلس در نمایشگاه‌های خودرو را مشاهده کنیم، می‌توانیم تصویری از فضای داخلی این خودرو را در ذهن خود مجسم کنیم. همانند فضای خارجی سایپا اطلس، فضای داخلی آن نیز نسخه تغییر یافته کوییک محسوب می‌شود. بخش بالایی داشبورد با رنگ کرم مزین شده است و به جای نمایشگر دیجیتال ساده، یک نمایشگر لمسی بزرگ قرار گرفته است که پیش از این در کوییک اتوماتیک نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. فرمان خودرو نیز از همان نوعی است که در کوییک S یا ساینا S مورد استفاده قرار می‌گیرد. طراحی دریچه‌های تهویه نیز تا حدی تغییر کرده است اما قسمت میانی داشبورد که محل قرارگیری سیستم صوتی و سیستم تهویه است، همچنان با سایر محصولات خانواده کوییک و ساینا مشابهت دارد.

طراحی محصول جدید سایپا
بررسی طراحی خارجی سایپا اطلس را می‌توان در یک عبارت خلاصه کرد: فیس‌لیفت فیس‌لیفت‌ها! در واقع سایپا اطلس نسخه فیس لیفت سایپا کوییک محسوب می‌شود که خود این خودرو نیز نسخه فیس لیفت تیبا ۲ بود. بنابراین می‌توان گفت که سایپا اطلس نسل سوم تیبا ۲ است که در سال ۱۴۰۲ و حدودا ده سال پس از معرفی نسخه اصلی، به بازار عرضه خواهد شد.

طراحان سایپا برای خلق اطلس از الگوهای محبوب بین‌المللی استفاده کرده‌اند. در نمای جلو ظاهری شبیه به خودروهای کیا و هاچ‌بک‌های فورد همچون فورد فیستا را مشاهده می‌کنیم که نصب آن‌ها روی یک خودرو اقتصادی ایرانی، برای مشتریان داخلی تا حدودی جذاب خواهد بود. در نمای عقب نیز یک بازآفرینی کامل از رنو تالیانت یا نسل سوم رنو لوگان را مشاهده می‌کنیم که البته در مقایسه با چراغ‌های عقب کوییک، بسیار زیباتر ارزیابی می‌شود. همانند اکثر فیس‌لیفت‌ها، نمای جانبی سایپا اطلس در مقایسه با سایپا کوییک تغییر خاصی را تجربه نکرده است. سایپا اطلس همانند کوییک R با تریم دو رنگ بدنه به تولید می‌رسد تا جذابیت بیشتری برای مشتریان جوان داشته باشد.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ