۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | 15:04
کد خبر : 165738

آپدیت جدید واتساپ با تغییرات گسترده در رابط کاربری و طراحی منتشر شد

سایت برداشت روز انتشار آپدیت جدید واتساپ برای اندروید و iOS آغاز شده است. آخرین به روزرسانی WhatsApp تغییراتی ظاهری و همچنین کاربردی را به دنبال می‌آورد.

به گزارش سایت برداشت روز، جدیدترین اخبار تکنولوژی حاکی از این است که تیم واتساپ آپدیتی جدید را برای کاربران اندروید و iOS با تغییرات چشمگیر منتشر می‌کند تا بتواند کماکان جایگاه آن به‌عنوان یکی از بهترین پیامرسان ها برای اندروید و iOS را حفظ کند. این آپدیت با ارائه چیدمان، آیکون‌ها و انیمیشن‌های متحرک جدید، تجربه کاربری را راحت‌تر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. در ادامه بیشتر با جزئیات این به روزرسانی تازه WhatsApp آشنا شوید.

ویژگی های آپدیت جدید پیامرسان واتساپ
کاربران اندروید واتساپ با این آپدیت از نسخه بهبود یافته حالت «Dark Mode» برخوردار می‌شوند که کنتراست و رنگ را جهت کاهش خستگی چشم در فضاهای کم‌نور بهبود می‌بخشد. به نسخه اندرویدی این پیامرسان همچنین نوار دسترسی به بخش‌های برنامه در پایین صفحه اضافه شده است. در این نوار چندین تب قرار داده شده است که کاربر با ضربه روی آن‌ها به هر کدام از قسمت‌های برنامه از جمله کانال واتساپ هدایت می‌شود.

در نسخه iOS واتساپ هم با چیدمان جدید قابلیت ارسال فایل، پروسه فرستادن تصویر یا ویدیو ساده‌تر از قبل خواهد شد. در ضمن به‌جای منو تمام صفحه یک منو با قابلیت گسترش پیش رو کاربر گذاشته شده است که دسترسی آسان‌تر به قابلیت‌هایی نظیر نظرسنجی، محتوای رسانه‌ای و فایل‌ها را فراهم می‌کند.

کاربران هر دو سیستم عامل اندروید و iOS هم به‌واسطه به روزرسانی جدید WhatsApp به فیلتر چت‌ها دسترسی خواهند داشت. فیلتر چت‌ها به کاربران کمک می‌کند سریع‌تر و راحت‌تر چت‌های مورد نظر خود را پیدا کنند. قابلیت فیلتر چت در واتساپ اواخر فروردین ماه برای اولین بار معرفی شده بود.

تیم واتساپ انتشار این آپدیت جدید را آغاز کرده است و طی چند روز آینده رفته‌رفته آن در دسترس کاربران قرار خواهد داد. کاربران اندروید و iOS طی روزهای آتی با مراجعه به استور اختصاصی سیستم عامل خود یعنی به ترتیب گوگل پلی و اپ استور باید بتوانند نسخه جدید این اپلیکیشن پیامرسان را دریافت کنند.

 

البته همان‌طور که دو ماه قبل اعلام شد، در صورتی که گوشی اندرویدی شما حداقل از نسخه ۵.۰ اندروید پشتیبانی نکند، دیگر توانایی اجرای این اپلیکیشن را نخواهید داشت. تنها راهکار در حال حاضر به‌جز تهیه گوشی جدیدتر با نسخه اندروید سازگار با این پیامرسان، استفاده از پیامرسان‌های جایگزین است.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ