۱۲ بهمن ۱۳۹۸ | 21:57
کد خبر : 1656

رییس پژوهشکده بیمه در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه عنوان کرد/ فن‌اوری اطلاعات ابزار رقابت‌پذیری شرکت‌های بیمه

روند گسترش فن‌اوری‌های اطلاعات به گونه‌ای است که در چند سال آینده شرکت‌های بیمه بدون این فن‌اوری‌ها نمی‌توانند رقابت‌پذیر باشند.

به گزارش روابط‌عمومی بیمه کوثر، رییس پژوهشکده بیمه در ششمین همایش مدیریت ریسک و بیمه با اعلام مطلب بالا گفت: در جهان پسا دیجیتال، روش‌های علم داده، هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در کنار زنجیره بلوکی، تمام زنجیره ارزش صنعت بیمه را شامل شده است و ورود نکردن و نداشتن تسلط شرکت‌ها به این عرصه‌ها باعث عقب‌ماندگی و احتمالا حذف آنها از بازار خواهد شد.

حمید کرد‌بچه افزود: در عصر پسا دیجیتال محصولات و خدمات بیمه‌ای تکامل یافته و بر اساس رفتار و محیط مشتریان متناسب‌سازی می‌شود. در این چارچوب است که در چند سال اخیر در جهان سرمایه‌گذاری شرکت‌ها روی این فن‌اوری‌ها یک رشد را تجربه می‌کند، به گونه‌ای که بر اساس گزارش اخیر موسسه میلیز تاورز واتسون مجموع سرمایه‌گذاری روی اینشورتک‌ها در دو فصل اول ۲۰۱۹ حدود ۳میلیارد دلار بوده است در حالی که در ۲۰۱۸ در مجموع این رقم سرمایه‌گذاری شده بود.

وی خاطرنشان‌کرد: فن‌اوری اطلاعات زنجیره بلوکی یا بلاکچین که بستر امنی برای اشتراک و یکپارچگی اطلاعات شرکت‌های بیمه و سازمان‌های پسین و پیشین مرتبط ایجاد می‌کند و ارایه خدماتی از جمله قراردادهای هوشمند در اختیار آنها قرار می‌دهد، در آینده نزدیک با همکاری پژوهشکده بیمه، سندیکای بیمه‌گران و چند شرکت بیمه‌ای به‌صورت آزمایشی برای صنعت بیمه عملیاتی می‌شود.

رییس پژوهشکده بیمه در پایان تاکید کرد: رهبران فردای صنعت بیمه از امروز جایگاه خود را در زیست‌بوم دیجیتالی می‌بینند و در فن‌اوری‌های نوظهور سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ