۰۹ اسفند ۱۴۰۲ | 20:01
کد خبر : 158989

معاون مدیر عامل در امور فناوری اطلاعات بانک مسکن:

اقدامات فنی و مدیریتی را برای پیاده‌سازی سیستم جدید بانکداری متمرکز آغاز کرده‌ایم

معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات بانک مسکن، به ارائه ۱۳۰ سرویس بانکداری شرکتی و دیجیتال اشاره و تاکید کرد که بانک در پی ارائه یک سبد وسیع از خدمات بانکداری الکترونیکی و دیجیتال است.

به گزارش برداشت روز، دکتر رسول لطفی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری بانک مسکن، هیبنا، آینده بانکداری را در جهت بانکداری ایمن با تنوع بالای سرویس‌ها و بر پایه هوش مصنوعی دانست که هدف آن کاهش نیاز مشتریان به مراجعه حضوری است.

معاون مدیر عامل در امور فناوری اطلاعات اشاره کرد که جامعه به سمت دریافت خدمات روزمره به صورت غیرحضوری روی آورده و بانک مسکن نیز با ارائه محصولات متنوع در حوزه بانکداری دیجیتال پاسخگوی این نیاز است. از جمله خدمات ارائه شده در بانک مسکن ، می‌توان به سرویس انتقال وجه گروهی، امضای دیجیتال، سفته الکترونیکی، افتتاح حساب غیرحضوری، احراز هویت مبتنی بر هوش مصنوعی و وب سرویس مشتریان خاص اشاره کرد.

وی همچنین بیان داشت که بانک مسکن بر ارائه خدمات در حوزه بانکداری الکترونیکی و دیجیتال تمرکز کرده و به همین منظور پیاده سازی سیستم بانکداری متمرکز(core banking) در دستور عملیاتی قرار کرفته است و انشالله در این راستا، سرویس های بانکداری دیجیتال تولید شده که مشتریان حقوقی و حقیقی بانک از آن‌ها بهره‌مند هستند به بستر جدید منتقل خواهند شد.

دکتر لطفی تاکید کرد که بانک مسکن زیرساخت‌هایی را برای ارائه خدمات غیرحضوری با بستری امن فراهم آورده و در حوزه بانکداری دیجیتال بر اساس استانداردهای بین‌المللی و با استفاده گسترده از هوش مصنوعی به دنبال ایجاد مزیت رقابتی است. او همچنین اشاره کرد که بانک مسکن در پیاده‌سازی افتتاح حساب غیرحضوری به صورت کاملا آنلاین پیشتاز بوده و این روند بدون نیاز به اپراتور و تنها با استفاده از هوش مصنوعی صورت می‌گیرد.

دکتر لطفی توضیح با اشاره به اینکه راهبرد بانک مسکن در حوزه فناوری اطلاعات بانک مسکن غیرحضوری کردن تسهیلات است، گفت: در حال حاضر همه تسهیلات بانک حضوری انجام می‌شود اما به سمتی می رویم که در سال آینده پرداخت تسهیلات در بانک مسکن غیرحضوری صورت پذیرد.

وی گفت: برای دستیابی به این هدف بستر را به نحوی آماده می‌کنیم که اخذ مدارک و تشکیل پرونده مشتری کاملا غیر حضوری انجام شود و مشتری صرفا برای اخذ وام به شعبه مراجعه کند. در همین راستا خدمت سفته الکترونیکی و امضای دیجبتال پیاده سازی شده است.

معاون مدیرعامل در امور فناوری اطلاعات تصریح کرد: دیدگاه ما این است که به تدریج شعب بانکی نقش کمرنگتری در حوزه ارائه خدمات داشته باشند و با کاهش هزینه‌ها زیرساخت‌ها را تقویت کنیم و معتقدیم آینده بانکداری به سمت بانکداری ایمن با تنوع سرویس‌های بالا می‌رود تا مشتری از مراجعه به شعبه بی نیاز شود و همکاران ما در شعب به سمت اقدامات نظارتی و جذب بازار و موارد خاص با مشتری بروند.

لباس کار صنعتی‌ | تجارتخانه آراد برندینگ