۰۱ اسفند ۱۴۰۲ | 20:06
کد خبر : 158167

جایزه تعالی سازمانی؛ نقطه عطفی در توسعه مدیریتی شرکت‌ها

در نوزدهمین همایش تعالی سازمانی، سید مسعود همایونفر عضو کمیته داوری جایزه تعالی سازمانی تأکید کرد که راه‌اندازی جایزه تعالی سازمانی به عنوان یکی از مؤثرترین برنامه‌ها در توسعه شرکت‌ها شناخته شده و نیازمند حمایت مدیران ارشد کشور است.

به گزارش برداشت روز، سید مسعود همایونفرعضو کمیته داوری جایزه تعالی سازمانی ، در نوزدهمین کنفرانس برتری سازمانی، تأکید کرد که ایجاد جایزه برتری سازمانی، تأثیرگذارترین اقدام در پیشبرد شرکت‌ها بوده است. وی اشاره کرد که پشتیبانی مدیران ارشد ملی برای گسترش این طرح، از اهمیت بالایی برخوردار است و افزایش مشارکت در این برنامه، به توسعه مدیریتی در سطح کشور کمک می‌کند.

او اضافه کرد: برتری سازمانی به سازمان‌ها امکان می‌دهد که در سطح بین‌المللی شناخته شوند و مسیری را تعیین کنند که بر اساس استانداردهای خود، به سمت اهداف مورد نظر پیش روند.

کمیته داوران جایزه برتری سازمانی، با اشاره به اینکه انتخاب “محورهای اصلی ارزیابی” به ایجاد ارزش در گزارش‌های بازخورد منجر می‌شود، بیان داشت: شناسایی موانع سازمان‌ها و شرکت‌ها توسط تیم‌های ارزیابی از سال ۹۴ به صورت آزمایشی آغاز شده و از ارزیابان خواسته شده است که سه مورد از مشکلات سازمان‌ها را شناسایی کرده و روی آنها تمرکز کنند.

او ادامه داد: چالش‌های ۴۳ سازمان مورد بررسی قرار گرفته که در رأس آنها توسعه بازار قرار دارد و شامل مسائلی چون فروش، صادرات، سهم بازار و بازاریابی می‌باشد.

همایونفر، مدیریت مالی و نقدینگی، مدیریت عملیات، توسعه پایدار، محیط زیست و مسئولیت‌های اجتماعی، نوآوری و فناوری، تأمین پایدار و زنجیره تأمین، مدیریت انرژی و منابع، توسعه محصول، مدیریت دارایی‌های فیزیکی، بهره‌وری و کیفیت، حاکمیت سازمانی و انسجام سازمان‌ها، مدیریت ریسک و مقاومت، و مدیریت منابع انسانی را به عنوان دیگر چالش‌های اصلی برشمرد و اظهار داشت: این موارد بر اساس درصد بیشترین تا کمترین، دسته‌بندی شده‌اند که سازمان‌ها با آنها درگیر هستند.

وی معتقد است که سازمان‌هایی که در این جایزه شرکت می‌کنند، در کشور پیشگام هستند، شجاعت بیان خود را دارند و از نظر سیستم مدیریتی در سطح بالایی از بلوغ قرار دارند و توانایی ارزیابی شدن را دارند.

تجارتخانه آراد برندینگ | تجارتخانه آراد برندینگ