به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شاپرک، این گزارش به منظور اطلاع رسانی در فضای پرداخت الکترونیک کشور و با هدف کمک به فعالان حوزه پرداخت الکترونیک در عرصههای تصمیم گیری و اجرایی منتشر شده است.
این گزارش ضمن بازنگری مستمر شاخصهای ارائه شده در پنج بخش اصلی زیر ارائه شده است:
۱ـ بخش “جایگاه شاپرک در اقتصاد ملی” که به بیان شاخصهای کلان اقتصادی شاپرک میپردازد.
۲ـ بخش “شاخصهای عملکردی شاپرک” که عملکرد ابزارها و خدمات مختلف شبکه پرداخت و ضریب نفوذ منطقهای آنها را تشریح میکند.
۳ـ بخش “کیفیت خدمات پرداخت کارتی” که میزان دسترس پذیری حس شده و آمادگی شبکه در پذیرش تراکنشهای پرداخت کارتی را بیان میکند.
۴ـ بخش “بررسی عملکرد شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت” که نتیجه فعالیت شرکتها را در کشور و هر استان نشان میدهد.
۵ـ بخش “بررسی عملکرد بانکهای صادرکننده و پذیرنده” که به بیان میزان مساعی بانکهای صادرکننده و پذیرنده در صنعت پرداخت الکترونیک کشور پرداخته است.