به گزارش برداشت روز، هونگچی E -QM5 یک غول دوست داشتنی و چشم نواز است که رتبه اول را از نظر کیفیت در میان خودروهای این رده کسب کرده است. همچنین بر اساس یک نظرسنجی مستقل دیگری که به ارزیابی خودروهای برقی پرداخته است، هونگچی E -QM5 جزو ۵ خودروی برقی مطمئن جهان شناخته شده که در این ارزیابی بیش از ۴۰ خودروی برقی بررسی شده است. در این ارزیابی هونگچی E -QM5 هم رده تسلا Y و تسلا۳ قرار گرفته و البته بالاتر از تسلا ۸ ایستاده است که نشان از جایگاه استوار آن در بازارهای جهانی است.
حال بهمن موتور عزم جدی دارد تا خودروهای برقی خود را هرچه زودتر به خیابان تهران بفرستد تا شهروندان پایتخت از تاکسیهایی در کلاس جهانی استفاده کنند و پاییز و زمستان را با هوای پاک سپری کنند.
بنابر شنیدهها بهمن موتور قصد دارد خودروی سدان جذاب E-QM5 را به عنوان تاکسی شهری کاربری سازی کند. مدیران بهمن اطمینان دادهاند اگر موانع ورود این خودروها به کشور برطرف شود، شهروندان تهرانی خیلی زود شاهد اولین تاکسیهای برقی در کلاس جهانی خواهند بود؛ تاکسیهای برقی مدرنی که حتی در برخی کشورهای توسعه یافته نیز یافت نمیشود.
هونگچی E -QM5 با ۱۴۰ کیلو وات یک خودروی تراز و این خودرو حتی از سایر ستارههای خودروی برقی پر نورتر است و بر اساس آخرین ردهبندی، محصول منتخب بهمن موتور بالاتر از رقبای چینی خود و حتی تویوتای ژاپن قرار میگیرد جالب آنجاست که یک رسانه خودرویی در امارات پا را فراتر از مقایسه E-QM5 با تویوتا و… میگذارد مینویسد: «رقبای E-QM5 همگی در کلاس لاکچریها هستند. در واقع رقیبان این خودرو، تسلاS، آئودی E-tron و جگوار I-PACE به حساب میآیند.» نکته جالب ماجرا اینجاست که نقد و بررسی خودرو هیچ اسمی از خودروسازان چینی دیگر به میان نمیآورد.
البته برخی رسانه های بین المللی خودرویی ویژگی بارز هونگچی E-QM5 را فناوریهای پیشرفته ایمنی راننده و مسافران آن دانستهاند. رادار نقطه کور، هشدار برخورد با مانع و کیسههای هوا نشان میدهد بهمن موتور برای انتخاب خودروی برقی هوشمندانه عمل کرده است چرا که چیزی که هر خودروی نیاز دارد ایمنی سرنشینان آن است.
این خودرو با طراحی بدنه کشیده با خطوط استوار روی بدنه به کاربر و مسافران حس استفاده از یک خودروی تشریفات را میدهد. برخی سایتهای معرفی خودروی معتبر در توصیف هونگچی E-QM5 نوشتهاند: تماشای این خودرو، رولز رویس را تداعی میکند.
طول حدود ۵متری و عرض ۱۹۰ سانتی متری آن نشان میدهد این خودرو انتخاب خوبی برای شهری تهران است.
در نهایت پشتیبانی بهمن از این محصول میتواند نوید بخش گسترش بازار این خودرو، فراتر از تاکسیهای شهری باشد؛ اگر بهمن بخواهد وارد این حوزه شود، دوستداران این خودرو با اطمینان بیشتری سراغ خودروی برقی میروند چرا که بهمن نشان داده، همواره خدمات پس از فروش را جدی میگیرد و مشتریان خود را تنها نمیگذارد. حال باید دید آیا E-QM5 فقط به شهرداری تهران میرسد یا مالکان خصوصی هم خواهد داشت؟
به نظر میرسد با پالسهای مثبت وزارت صمت و برنامه محور شدن این وزارت خانه به دست یک وزیر صنعت شناس امیدواری به حرکت خودروهای مدرن برقی جهان،در کشور ،خصوصا تهران حرکت واقعی برای توسعه ناوگان عمومی پاک راببینیم.