۱۵ مرداد ۱۴۰۲ | 22:18
کد خبر : 135192

با شورای رهبری و اهداف آن بیشتر آشنا شویم

رویه ی چند ساله ای که شرکت فجر با برگزاری جلسات شورای رهبری در پیش گرفته سبب ایجاد یک نظام مشترک در شرکت شده که ثمرات آن در تار و پود این مجموعه مشاهده شده است.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی شرکت فجر انرژی خلیج فارس، با حضور و ظهور فناوری های نوین در عرصه بنگاه های اقتصادی و شناخت و تحلیل پیرامون سازمان ها و تصمیم گیری مناسب و به موقع در این فضای رقابتی، از سال ۱۳۹۴ با پیشنهاد رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی راهبردی و موافقت مدیرعامل وقت شرکت، شورای رهبری شرکت فجر انرژی خلیج فارس (پتروشیمی فجر) تشکیل شد.

با هماهنگی ایشان عمدتا”، گزارش پیشبرد اهداف و برنامه ها، تغییرات محیطی و تاثیرات آن بر فعالیت های شرکت، گزارش پایش و سنجش رضایتمندی ذینفعان و سایر موارد، به عنوان دستور جلسه شورای رهبری ارائه شد.

جلسه شورای رهبری در سه بخش اصلیِ استفاده از تجارب در قالب کتاب مدیریتی، کارگاه آموزشی بیان مفاهیم و دانش حوزه های مدیریت برگزار شده که در این جلسات محتوا توسط یکی از اعضاء شورای رهبری ارائه و گزارش موضوع جلسه اعم از پیشبرد اهداف و برنامه ها ،پایش و سنجش رضایتمندی ذینفعان، آخرین تغییرات محیطی و … مطرح می شود

جلسه شورای رهبری هر هفته سه شنبه ها با حضور مدیرعامل، رئیس مجتمع و روسای امور برگزار می شود.

از اسفند سال ۱۳۹۸ با حضور بیماری فراگیر کرونا عملا تشکیل جلسات شورای رهبری متوقف شده و عمده تمرکز شرکت بر کنترل و عدم شیوع در سطح مجتمع معطوف شد. از سال ۱۴۰۰ پس از ایجاد بسترسرور Skype for business در شرکت، جلسه شورای رهبری بصورت آنلاین برگزار شد.

از ابتدای سال ۱۴۰۲ جلسه شورا بصورت منظم هر هفته برگزار می شود ، در این سال عمده تمرکز شرکت بر تغییرات اکوسیستم و تاثیرات آن بر فضای کسب و کار بوده و تصویر پیشنهادی اکوسیستم توسط رییس مرکز مطالعات و برنامه ریزی راهبردی در شورا مطرح و پس از بررسی توسط اعضاء جهت تاثیرپذیری هر یک از عوامل ارائه می شود.

با توجه به ارائه برنامه هفتم توسعه کشور توسط رئیس جمهور و تقدیم آن به مجلس و تاثیر این برنامه بر بنگاه های اقتصادی، برنامه هایی همچون توسعه در حوزه های صنعت، انرژی، آب، حوزه های اجتماعی و…. نیز در دستور کار جلسه شوراء قرار گرفته است.

گفتنی است از دیگر نتایج این جلسات، تعریف، ابلاغ و پیگیری چشم انداز، ارزش ها و ماموریت شرکت تا افق ۱۴۰۴ در شورای راهبری با بهره گیری از روش نمونه از خرد جمعی کارشناسی درون مجموعه ای بوده است.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی