به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی و تبلیغات بیمه نوین؛ مهدی وهابی، مدیر بیمههای آتشسوزی این شرکت در گفتگو با سایت خبری فرکانس بیمه با اشاره به برنامههای جدید بیمه نوین در حوزه بیمههای آتشسوزی گفت: یقیناً از نظر مشتری در فرآیند انتخاب بیمهگر علاوه بر حق بیمه، عوامل دیگری از جمله خدمات صدور و پرداخت خسارت تأثیرگذار خواهد بود و به همین دلیل همواره باید در جهت ایجاد مزیت رقابتی و وجه تمایز با سایر بیمهگران حرکت کرد. در این راستا بیمه نوین در حال آمادهسازی دو طرح جدید بیمهای است که برای بیمهگذاران بسیار کاربرد داشته و برخی از خساراتی که پیش از این در رشته آتشسوزی تحت پوشش نبوده است را جبران خواهد کرد.
وی در ادامه در خصوص ضرورت ارائه محصولات بر اساس نیاز روز مشتریان افزود: طرح فایرپلاس بیمه نوین با پوششهایی همچون آتشسوزی، صاعقه، انفجار، سیل، زلزله، طوفان، ضایعات ناشی از ذوب برف و آب باران، ریزش سقف ناشی از سنگینی برف، سقوط هواپیما، هزینه اسکان، سرقت و… در قالب چهار طرح به بازار عرضه شده که با استقبال خوبی نیز همراه بوده اما به دلیل تورم موجود و افزایش بیرویه ارزش ساختمان، اثاثه و… سرمایه، بازنگری جدیدی بر روی این طرحها صورت گرفته و طرحهای فایرپلاس با روش فروش جدید، سرمایه و پوششهای جدید در حال عرضه به بازار است و به زودی پیادهسازی و اجرا خواهند شد.
مهدی وهابی در بخش دیگری از گفت و گوی خود به دلایل عمده توسعه ناکافی بیمهنامههای آتشسوزی در کشور اشاره کرد و گفت: دلایل بسیاری در این خصوص وجود دارد که میتوان مهمترین آنها را اجباری نبودن صدور بیمهنامه آتشسوزی حتی برای ساختمانهای مسکونی نام برد از سوی دیگر نیز مواردی همچون نبود فرهنگسازی مناسب و کافی، اعمال کنترلهایی غیرضرور در عملیات بیمهگری مانند کنترل کدپستی، وضعیت اقتصادی افراد جامعه و همچنین حذف هزینه بیمه از سبد خرید خانوار در این بین قابل توجه هستند.
وی در ادامه در خصوص فرهنگسازی در صنعت بیمه گفت: شکلگیری تحولات مثبت فرهنگی همواره نیازمند تلاش مستمر و البته زمان طولانی است. بنابراین اتخاذ روشهای راهبردی برای فرهنگسازی در صنعت بیمه توسط سیاستگذاران و تصمیمسازان بسیار ضروری است در این راستا سه نهاد خانواده، محیط آموزشی و رسانهها نقش حیاتی در اطلاعرسانی صحیح درباره بیمه و خدمات مختلف و ضروری آن بر عهده دارند و در این زمینه آموزش بیمه در مدارس، اطلاع رسانی بیشتر در زمینه خسارات ایجاد شده و پرداختی به زیاندیدگان میتواند نقش مهمی در تغییر نگرش مردم و فرهنگ سازی داشته باشد.
مدیر بیمههای آتشسوزی بیمه نوین همچنین با بیان اینکه فرهنگ بیمه در جامعه بسیار حائز اهمیت است و اجرای صحیح آن میتواند از تشدید شکاف طبقاتی جلوگیری کرده و در نتیجه معضلات و تنشهای اجتماعی و حتی سیاسی را کاهش دهد، گفت: در حال حاضر بسیاری از مردم جامعه هنوز از این آگاهی برخوردار نیستند که میتوانند با پرداخت هزینهای اندک و تحت پوشش درآوردن جنبههای مختلف کسب و کار و زندگی خود، ریسکهای احتمالی را به طور قابل توجهی کاهش داده و جبران ضرر و زیانهای احتمالی را از دوش خود بردارند.
وی همچنین در ادامه به تحولات موجود در دنیا در حوزه خدمات دیجیتال گفت: در حال حاضر وقت آن رسیده است که بدانیم اساساً کشور ایران در زمینه خدمات دیجیتال در کجا قرار دارد. جواب این سوال کاملاً واضح است و ما در زمینه خدمات دیجیتال از بسیاری از کشورها عقب هستیم و این موضوع در بیمه نیز وجود دارد و اگر بخواهیم به سمت خدمات دیجیتال و پرداخت آنلاین حرکت کنیم ابتدا باید از بیمههای اتومبیل این مسئله آغاز شود و در زمینه بازدید اولیه، ارزیابی خسارت و… از آن بهره برد. در حال حاضر در بیمههای آتشسوزی صرفاً میتوان از خدمات اعلام خسارت آنلاین، مشاهده آنلاین مراحل بررسی خسارات و… استفاده کرد که البته این موارد نیز در بیمه نوین در حال پیاده سازی هست.
وهابی در زمینه ارائه خدمات توسط بیمه نوین در حوزه جبران خسارات بلایای طبیعی نیز گفت: در همین راستا و در جریان زلزلههای رخداده در شهر خوی در سال گذشته و ابتدای امسال، تعداد حدود ۲۳۰۰ فقره اعلام خسارت به این شرکت واصل شده که توانستهایم با تلاش مداوم و بی وقفه کارشناسان و همکاران مربوطه در کمترین زمان ممکن پس از وصول مستندات مورد نیاز نسبت به جبران خسارات وارده اقدام کنیم تا بتوانیم در رفع دغدغهها و مشکلات مردم شریف ایران قدمی برداشته باشیم.
به گفته مدیر بیمههای آتشسوزی بیمه نوین سهم این رشته بیمهای در سال ۱۴۰۱ نسبت به کل پرتفو حدود ۹.۵ درصد بوده است. همچنین در حوزه نسبت خسارت با راهکارها و کنترلهای صورت گرفته، اقدامات بسیار مؤثری انجام شده به طوری که نسبت خسارت سال گذشته حدود ۸ درصد است. همچنین در حوزه افزایش فروش در بیمه آتشسوزی نیز با نگرش مداوم بر عملکرد بازار و جذب بیمهگذاران بزرگ، بیمه نوین در سال گذشته موفق به افزایش فروش ۵۰ درصدی نسبت به سال ۱۴۰۰ شده است.