به گزارش برداشت روز، وی همچنین درباره بهره برداری از بندر مکانیزه اظهار کرد: پروژه امروز به مرحله اجرایی رسیده است و مسائل حقوقی آن حل شده است و نقشهها و مطالعات به مرحله طرح سرمایه گذاری رسیده است که در گام اول برای ۱۰ میلیون تن برنامه اجرایی داریم. این میزان با بودجه بالغ بر ۱۵۰ میلیون یورو در دست اقدام است. در گام اول یک افزایش سرمایه ۱۲۲۰ میلیارد تومانی خواهیم داشت. انتظار این است که سرمایه گذاران بتوانند در فرصت مقرر این سرمایه را واریز کنند و ما بتوانیم تامین مالی را انجام و پروژه را اجرا کنیم.
نادری اضافه کرد: پروژه از نظر اقتصادی بسیار خوب و جذاب است و کار مهندسی دقیقی بر روی آن انجام شده است. امروز راجع به یک پروژه پایانه مکانیزه مواد فله معدنی شامل پایانه دارای مکانیزم ریلی در بندرعباس صحبت میکنیم که منطقه اصلی انتقال مواد فله معدنی (صادرات و واردات) خواهد بود و میتواند نقش بسیار مهمی در توسعه صادرات مواد فله معدنی و محصولات فولادی داشته باشد.
وی همچنین با اشاره به همکاری با فولاد درخشان اراک نیز اظهار کرد: ما در سال گذشته موفق شدیم ۳۰ دستگاه واگن روسی را سفارش و دریافت کنیم که توسط شرکت گهر ترابر سیرجان در دست بهره برداری است. در صدد هستیم در صورت موافقت سهامداران و سرمایه گذاران تا ۲۰۰ دستگاه دیگر را به ناوگان اضافه کنیم. در مرحله بعدی هم ۶۰۰ واگن و بعد از آن ۲ هزار واگن را داشته باشیم. در نظر داریم با افق متصور برای پایانه، حمل و نقل ریلی را هم تکمیل و متصل کنیم و یک سیکل منظم و آگاهانه را برای لجستیک مواد معدنی داشته باشیم.
نادری درباره همراهی وزارت راه و شهرسازی به ویژه سازمان بنادر و دریانوردی، بیان کرد: این پروژه در ۳ سال گذشته دچار تحولات جدی شد که به دلیل جهش صنعت فولاد و مواجه با خام فروشی، باید تغییر و تحولاتی در پروژه ایجاد میشد و توسعه بندر شهید رجایی نیازمند اراضی بود که لازم شد بخشی از اراضی ما را هم در سبد طراحی مجدداً جایگذاری کنند. این موارد در سطوح وزارت و معاونت محترم وزیر در سازمان بنادر و دریانوردی پیگیری شد و توانستیم آن را به نتیجه برسانیم و امیدوار هستیم آخرین کارها و اقدامات را ظرف یک یا دو ماه آینده جمعبندی کرده و با برنامههای قراردادی جدید آن را جلو ببریم.