به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل پتروشیمی جم؛ استاندارد ISO20000 از شناخته شدهترین استانداردهای حوزه مدیریت خدمات فناوری اطلاعات است و دریافت آن نشان از تعهد پتروشیمی جم در حفظ استانداردهای جهانی در ارائه خدمات دارد.
مدیر فناوری اطلاعات پتروشیمی جم در این باره گفت: «تمدید مستمر این گواهینامه، نشان از بهبود مستمر چرخه حیات سرویسهای مستقر در فناوری اطلاعات دارد که با همّت تیم متخصص واحد فناوری اطلاعات و حمایتهای مدیریت ارشد حاصل شده است.»
یوسف نیکاختر ادامه داد: «پتروشیمی جم با درک اهمیت فناوری اطلاعات به عنوان یک فناوری راهبردی و توانمندساز در راستای کسب ارزشهای حاصل از سرمایهگذاریهای این حوزه و با تکیه بر توانمندی، خلاقیت و تلاش کارکنان خود، ارائه محصولات و خدمات فناوری اطلاعات نوین با کیفیت و مقرون به صرفه در سال ۱۳۹۷ اقدام به استقرار سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات (ITSM) مبتنی بر ITIL نمود.»
وی تشریح کرد: «با توجه به پوشش و گستردگی سرویسهای فناوری اطلاعات در واحدهای کسب و کاری پتروشیمی جم در مرحله اول طراحی و پیادهسازی سیستم در قالب ۱۳ فرایند اجرایی شد. این فرایندها در بخشهای مختلف چرخه عمر سرویسهای فناوری اطلاعات در راستای افزایش کیفیت سرویسها و ایجاد سرویسهای همسو با نیازمندیهای کسب و کار نقشآفرینی مینمایند.»
مدیر فناوری اطلاعات پتروشیمی جم اظهار کرد: «جهت اجرایی کردن به روشهای توصیه شده در چارچوب ITIL تغییرات ساختاری و زیرساختی جهت نیل به اهداف و چشماندازهای مشخص شده انجام شد که تلاش جهت دستیابی به رضایتمندی حداکثری کاربران و ذینفعان، افزایش بهرهوری سازمانی به واسطه بهبود سرویسهای موجود و افزایش ضریب نفوذ، و ارائه سرویسهای فناوری اطلاعات با ROI و ROV مطلوب و منطبق بر اهداف مندرج در توافقنامه سطح سرویس (SLA) برخی از ابن چشماندازها است.»
نیکاختر تاکید کرد: «با توجه به سرعت و پیشرفت دستاوردهای حوزه فناوری اطلاعات، شناسایی تکنولوژیهای متناسب با اهداف کسب و کار برای افزایش توانمندی سازمان، یکی از خواستههای استقرار سیستم مذکور بوده است.»
وی خاطرنشان کرد: «با توجه به اینکه سیستمهای مدیریتی برای ادامه حیات خود نیازمند مراقبت و بهبود مستمر هستند، واحد فناوری اطلاعات پتروشیمی جم اقدام به استقرار استاندارد ISO20000 متناسب با فرایندهای توصیه شده این استاندارد کرده که برای اولین بار در اسفند ۱۳۹۸ مورد ممیزی قرار گرفت و حاصل آن، موفقیت در دریافت گواهینامه ISO20000 بود. این ممیزی به طور سالیانه برای اطمینان از تداوم توصیههای استاندارد در سازمان برگزار میگردد و در طی این سالها واحد فناوری اطلاعات پتروشیمی جم، موفق به تمدید گواهینامه شده است.»
مدیر فناوری اطلاعات پتروشیمی جم متناسبسازی سازمان فناوری اطلاعات با توصیههای استاندارد Axelos، استقرار فرایندهای ITSM و ارائه خدمات مبتنی بر چرخه ارزش و حیات سرویس، دریافت گواهینامه بینالمللی ISO20000، استقرار نرمافزار مدیریت خدمات فناوری اطلاعات Manage Engine، و راهاندازی سامانه ۱۲۴ برای ارائه سرویس مبتنی بر SLA به کاربران را برخی از دستاوردهای حاصل از استقرار سیستم مدیریت خدمات فناوری اطلاعات دانست.