به گزارش برداشت روز، برای نخستین بار در پروژههای تکوین محصول ایرانخودرو، ارزیابی ظرفیت تولید قطعات تارا با هدف تشخیص ظرفیت نهایی تولید و افزایش حداکثری ظرفیت تولید، در نیمه نخست امسال توسط شرکت ساپکو تدوین و اجرایی شد.
در این پروژه، ارزیابی ظرفیتسنجی قطعه سازندگان، شناسایی قطعات حائز ریسک، آموزش سازندگان و طراحی مدل ظرفیتسنجی (PCAT) با ۳۰۰ نفر ساعت آموزش کارشناسان ساپکو و زنجیره تامین به اجرا رسیده است.
برپایه این گزارش، با همت کارشناسان ساپکو و زنجیره تامین و شناسایی قطعات حائز ریسک ظرفیت تولید، ۱۲۰قطعه ریسکی در ۳۲ سازنده شناسایی شد که پیشبینی میشود تاثیر بسزایی در برنامهریزی افزایش جریان تولید قطعات تارا خواهد داشت.
شایان ذکر است، در ارزیابی درصدی ظرفیت تولید قطعه توسط سازندگان، ۱۶درصد ظرفیت نهایی به قطعات با ریسک بالا، پنج درصد به قطعات با ریسک متوسط و ۷۹ درصد باقیمانده به قطعات بدون ریسک خودروی تارا ، اختصاص یافته است.
ایکوپرس