به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی و امور بینالملل پژوهشکده بیمه، حرفهها به طور گسترده درگیر مقابله با ریسک و عدم اطمینان هستند. افراد حرفهای به واسطه خبرگی و برخورداری از دانش تخصصی، به مشتریان و گیرندگان خدمات کمک میکنند تا در فضای واقعی کسبوکار و زندگی خود با آسودگی خاطر بیشتری با ریسک و عدم اطمینان روبهرو شوند. این ویژگی ارزشمند برای برخی حرفهها نظیر پزشکی به وضوح و روشنی دیده میشود؛ اما بیمهها و بیمهگران چطور؟ ذات و ماهیت عملیات بیمهگری، با ریسک و کیفیت مواجهه با آن گره خورده است. اما آیا میتوان گفت که بیمه یک حرفه است و آیا بیمهگران توانستهاند با حرفهایگری به مشتریان خود اطمینان دهند که با ریسک و عدم اطمینان روبهرو شوند؟
در راستای پاسخ به این سوالات، کتاب حرفهایگری در صنعت بیمه توسط مرتضی گودرزی تالیف و چاپ دوم آن توسط انتشارات پژوهشکده بیمه منتشر شده است.