به گزارش برداشت روز، بررسی عملکرد بیمه سرمد، نشان میدهد که برای اهداف آتی خود برنامههای جامعی را تدوین نموده و به درستی به آنها جامع عمل پوشانده است که توانسته از نظر مالی سطح توانگری یک را در میان شرکتهای بیمهای در تمامی این سالها حفظ نماید. نقشه راهی که هر ساله آن را به روز میکند و امسال نیز تمام سعی و تلاش خود را برای اجرای تدوین برنامههای سال جاری به کار بسته است.
شرکت بیمه سرمد از سال ۱۳۹۲ در حال ارائه خدمات بیمهای میباشد و تقریبا یکی از شرکتهای جدید الورود در صنعت بیمه است. بیمه عمر یکی از رشتههای بیمهای است که توسط شرکت بیمه سرمد ارائه میشود. بیمه عمر سرمد با گزینههای متعدد انتخاب را میتوان به عنوان یکی از کاملترین بیمهنامههای عمر به شمار آورد.
البته حوزه اصلی فعالیت بیمه سرمد، در زمینه فروش و ارائه خدمات انواع بیمه از جمله بیمههای اشخاص، بیمه خودرو و … است و این شرکت هدف اصلی فعالیت خود را، توسعه و گسترش انواع رشتههای بیمه به خصوص بیمههای زندگی و افزایش سهم از بازار آن میداند.
بیمه سرمد از ظرفیتهای بالایی برخوردار است و با اتکا به همین ظرفیتها از یک بحران با موفقیت عبور کرده تا آنجا که هفته گذشته بیشترین رشد در بازار سرمایه از آن سرمد بوده است. بیمه سرمد در تمام سالهای فعالیت خود، در سطح یک توانگری مالی قرار داشته است.
مجموع درآمدهای بیمه سرمد، براساس اطلاعات ارائه شده در صورتهای مالی ۱۲ ماهه حسابرسی شده منتهی به اسفندماه ۱۴۰۰ با افزایش ۱۱ درصدی به ۱۱۹۹ میلیارد تومان رسید.
رشد درآمد از طریق گسترش دایره بیمهگذاران و خلق منابع جدید درآمدی و بهرهوری از طریق افزایش بازده سرمایهگذاری و بهبود ساختار هزینه محقق میشود و در نهایت رضایتمندی مشتری را به دنبال دارد. سرمد برای انجام ماموریت خود، راهی جز سودآوری پایدار ندارد و این مهم با رشد درآمد و افزایش بهرهوری قابل تحقق است. تقویت سرمایه انسانی شرکت در گرو ارتقای سه مولفه حرفهایگری، برنامهمحوری و نوآوری است.
موضوعاتی که یعقوب رشنوادی مدیرعامل بیمه سرمد از مجموعه تحت مدیریت و همکاران خود میخواهد تا بتوانند به نحوی درست و صحیح سند چشمانداز و نقشه راه تدوین شده این شرکت بیمهای را به انجام برسانند.
سرمد در سال ۱۴۰۱ راهبردهای مشخصی دارد که یکی از آنها اصلاح ساختارهای مالی و ساماندهی اموال و داراییها است و در این راستا باید با تمام توان پرتفویهای موجود حفظ شده و افزایش یابند، شبکه فروش تقویت شود و خردهفروشی افزایش پیدا کند تا بنای این شرکت مستحکم شود.
اهمیت نقشه راهبردی سرمد در سال جاری از آن جهت است که این شرکت میخواهد در سه بخش سرمایه سازمانی، سرمایه انسانی و سرمایه اطلاعاتی را تقویت نماید تا از این رهگذر عقب افتادگی سالهای گذشته را نیز جبران کند. سرمد به این مفهوم کلی در تغییرات صنعت بیمهای و تحولات کنونی رسیده است که لازمه موفقیت در بیمهگری، توجه ویژه به سه عامل فناوری، حوزه مالی و رضایتمندی مشتری است.
مدیرعامل شرکت بیمه سرمد معتقد است که اصلاح ساختار سازمانی، تقویت بنیه کارشناسی و توسعه کسبوکارهای دیجیتال و تقویت هویت شرکت لازمه موفقیت و روزهای خوب پیش روی سرمد است. حفظ سودآوری میتواند سرمد را به قله پیشرفت برساند.
عمل به انجام ماموریتهای محوله و اجرای برنامههای راهبردی آنقدر برای این شرکت بیمهای اهمیت دارد که ابلاغ نظام پیشنهادات به شعب بیمه سرمد در سراسر کشور به سرعت در دستور کار این شرکت قرار گرفت.
گفتنی است؛ مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام این شرکت برای سال منتهی به ۲۹ اسفند ۱۴۰۰، ساعت ۱۰ صبح روز پنجشنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱ در محل سالن پویش مرکز همایشهای سازمان مدیریت صنعتی، به نشانی تهران، خیابان شیخ بهایی جنوبی، شهرک والفجر، خیابان ایرانشناسی، خیابان نهم، پلاک ۶ ، طبقه سوم برگزار میشود.