به گزارش برداشت روز، مدیر عامل بهمن دیزل در همین رابطه از تولید امپاور ۲۶ تن و کامیونت فورس ۱۲ تن خبر داد. وی همچنین از تصمیم اخیر دولت مبنی بار واردات کامیونهای دست دوم انتقاد کرد و تذکر داد چنین کاری کشور را به گورستان کامیون کاکرده تبدیل خواهد کرد.
**بهمن دیزل نیازهای بازار را شناسایی کرده است
حسین خضری مدیرعامل بهمن دیزل در نشست خبری خود گفت: بهمن دیزل سهم مهمی در خودروهای دیزل کشور دارد. ما در بهمن دیزل سبد کاملی از محصولات تجاری و مسافری را تدارک دیدهایم. سال گذشته کامیون امپاور را تولید کردیم و در سال آینده کامیونت ۱۲ تن فورس را تولید خواهیم کرد. وی در همین رابطه افزود: در پلتفرم امپاورBD400 ، برنامه تولید کامیون ۲۶ تن را داریم.
خضری در پاسخ به این سوال که محصولات جدید بهمن دیزل در کدام پلتفرمها هستند، گفت: در حوزه باری در دو پلتفرم فورس و امپاور برنامههای تولید خواهیم داشت. وی با اشاره به آمارهای سالنامه حمل و نقل ایران گفت: بخش اعظمی از نیاز باری ایران با کامیونهای ۱۲ تن قابل رفع است. به همین دلیل پلتفرم کامیون فورس ۱۲ تن را در نظر گرفتهایم تا بتواند به این بخش از نیاز بازار پاسخ دهد.
** در سال ۱۴۰۱ تولید را به دو برابر خواهیم رساند
مدیر عامل بهمن دیزل با تاکید بر آنکه علیرغم وجود مشکلات اقتصادی و تحریمی، این مجموعه حجم تولید خود را افزایش خواهد داد، گفت: در سال گذشته ۲۵۰۰ دستگاه تولید داشتیم که امسال این میزان تولید به دو برابر افزایش خواهد یافت.
وی با اشاره به مسائل پیش روی تولید در ایران گفت: تحریمها روی صنعت کشور اثر گذاشتهاند. کشور با اتکا به ظرفیت داخلی توانسته بخش اعظیمی از این مشکلات را حل و فصل کند. اما قاعدتا انتظار داریم سایر ارگانها کمک کنند.
**مخالفیم کشور به گورستان خودروهای سنگین دست دوم تبدیل شود
خضری در پاسخ به سوالی در خصوص تصمیم دولت برای واردات خودروی دست دوم باری گفت: ما ورود خودروی دست دوم را به صلاح نمیدانیم. نباید کشور را به گورستان خودروهای دست دوم تبدیل کنیم. چنین تصمیمی به صلاح اقتصاد کشور و مصرف کننده نیست.
وی در خصوص ورود کامیون نو به کشور گفت: ما با کلیات موضوع مشکلی نداریم اما انتظار داریم کشور منابع مالی خود را صرف حوزه تولید و اشتغال کند. کشور چین امروز از نظر سطح تکنولوژی با ده سال گذشته قابل مقایسه نیست. به طوریکه ۹۰ درصد حمل و نقل باری در چین توسط کامیونهای همین کشور انجام میشود.
خضری در پاسخ به این سوال که آیا بهمن دیزل تصمیم دارد BD530 تولید کند، گفت: ما برای ۵۵۰ و ۵۶۰ برنامه داریم که مهندسان شرکت در مرحله تحقیق و بررسی قرار دارد و اخبار بیشتر اعلام خواهد شد.
وی در همین رابطه با اشاره به تولید مینی بوس در بهمن دیزل گفت: ناوگان حمل و نقل از نظر مینی بوس در ایران وضع بدی دارد. پگاسوس که از تولیدات خودمان بوده، با نصب موتور ایسوزو بهبود یافته است. امسال تصمیم داریم طراحی آن را بهبود ببخشیم. در حوزه تولید مینیبوس اخبار خوبی در شش ماهه دوم سال ۱۴۰۱ خواهیم داشت.
افزایش ظرفیت تولید خودروهای تجاری بهمن دیزل با راه اندازی خطوط رنگ
نایب رییس هیئت مدیره بهمن دیزل با توجه به اجرای برنامه طرح توسعه شرکت گفت: با راه اندازی خطوط تولید رنگ ۱ و ۲ ظرفیت تولید خودروهای تجاری شرکت به ۳۰ هزار دستگاه در سال خواهد رسید.
علی پور ابراهیم آبادی نایب رییس هیئت مدیره شرکت بهمن دیزل در مورد توسعه شرکت بهمن دیزل در شهرک صنعتی البرز قزوین گفت: سایت مجموعه بهمن دیزل در سال های اخیر با خریداری زمین های اطراف توانسته در مجموع متراژ شرکت را به ۳۳ هکتار (۳۴۰ هزار متر مربع) برساند و در راستای برنامه توسعه شرکت که از سال گذشته آغاز شد خط تولید وانت بهمن موتور به بهمن دیزل انتقال یافت و ساخت خط رنگ جدید در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون به بهره برداری رسیده است.
نایب رییس هیئت مدیره بهمن دیزل با توجه به اهمیت راه اندازی خط تولید رنگ در ظرفیت و کیفیت محصولات گفت: به طور معمول خودروسازان را با ظرفیت خط تولید مورد سنجش قرار می دهند در همین رابطه در شرکت بهمن دیزل خط تولید رنگ ۱ در مرحله افزایش تولید قرار دارد و خط تولید رنگ ۲ نیز در دو ماه آینده وارد مرحله بهره وری خواهد شد و ظرفیت تولید نیز دوبرابر خواهد شد.
پورابراهیم آبادی در مورد ظرفیت تولید شرکت بهمن دیزل در سال جاری گفت: با توجه به تقویت و آماده سازی زیرساخت های شرکت انتظارات ما بالارفتن بیش از دوبرابر ظرفیت تولید در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته است.
نایب رییس هیئت مدیره بهمن دیزل همچنین به توسعه تولید خط بدنه خودروهای تجاری اشاره کرد و افزود: خطوط بدنه وانت هم اکنون به شرکت منتقل شده است و بدنه وانت تک کابین به صورت کامل تولید و رنگ می شود و وانت دو کابین نیز در ماه های آینده به شرکت منتقل خواهد شد. البته این موضوع به دلیل توسعه بیشتر بهمن موتور و اضافه کردن خطوط جدید خودرو صورت گرفته است.
پورابراهیم آبادی در مورد تولید خطوط بدنه خودروهای تجاری سنگین گفت: شرکت بهمن دیزل ساخت بدنه کامیون امپاور و فورس را نیز در دستور خود قرار داده است.
نایب رییس هیئت مدیره بهمن دیزل همچنین به انتقال خط شاسی ساز به قزوین اشاره کرد و گفت: از آنجا که خودروهای تجاری همه دارای شاسی هستند و تولید شاسی نیاز است در نزدیکی سایت بهمن دیزل باشد در همین رابطه این اقدام صورت گرفته است و از زمان راه اندازی سرعت تولید شرکت افزایش خواهد یافت.
پورابراهیم آبادی تاکید کرد که در راستای برنامه طرح توسعه، ظرفیت تولید شرکت بهمن دیزل هم اکنون در حوزه وانت و پیکاپ ۱۵ تا ۲۰ هزار دستگاه و ظرفیت تولید دستگاه خودروهای تجاری سنگین شامل کامیون و کامیونت نیز ۱۰ هزار دستگاه است و با توجه به راه اندازی خط تولید رنگ ۲ در شش ماه دوم سال، ظرفیت تولید خودروهای تجاری شرکت بهمن دیزل باید به ۳۰ هزار دستگاه در سال برسد.
پور ابراهیم آبادی در انتها یادآور شد که افزایش ظرفیت در بهمن دیزل به گونه ای است که سالن های تولید در شرکت برابر اندازه قبل و حتی بیشتر در سال ۱۴۰۱ توسعه خواهد یافت.