به گزارش برداشت روز، ، تعداد کسانی که در شبکه های اجتماعی عضو هستند تا ۳ میلیارد نفر میرسد. که این تعداد میتواند بر توسعه و رونق کسب و کارهای دیجیتالی تأثیرات شگرفی بر جای بگذارد. براساس گزارش شبکههای اجتماعی بانکهای ایران که در آذرماه ۱۴۰۰، توسط هماپلاس منتشر شد، نگاهی به فعالیت بانکها در پرکاربردترین شبکههای اجتماعی ایران (تلگرام، واتساپ، اینستاگرام و توییتر) در ششماهه اول سال ۱۴۰۰ داشته است.
در این گزارش آمده است که محبوبترین شبکه اجتماعی میان بانکهای ایرانی اینستاگرام است؛ در حال حاضر ۲۰ بانک در این پلتفرم، حساب کاربری دارند. بانک ایران زمین از نظر پرلایکترین کمپینهای اینستاگرامی در رتبه سوم این بررسی قرار دارد.
کانال تلگرام بانک ایرانزمین با انتشار ۳۸۵ مطلب در ششماهه اول سال، رتبه اول فعالیت را بین بانکهای ایرانی دارد. کانال بانکهای پاسارگاد و خاورمیانه نیز بهترتیب در رتبههای بعدی قرار دارند.
قائم مقام بانک ایران زمین در شورای مدیران این بانک ضمن اشاره به رشد روز افزون استفاده از شبکه های اجتماعی شبکههای اجتماعی را موقعیت ایده عالی دانست که با گسترش فرهنگ بانکداری دیجیتال در بین مخاطبین، می توان به سمتی که آینده بانکداری می رود حرکت کرد.
وی هوشمندانه رفتار کردن را با فرهنگ استفاده از بانکداری دیجیتال و تغییر رویکرد مردم به استفاده از این نوع بانکداری را آغاز یک حرکت در این مسیر عنوان کرد.
بانک ایران زمین برای تقویت ارتباط با مخاطبان خود و در راستای تحقق بانکداری دیجیتال در ایران زمین برنامه هایی را از جنس ارتباط نزدیک، شفاف، سریع و تعاملی اجرا کرده است.
همانطور که قائم مقام بانک ایران زمین گفت؛ شبکههای اجتماعی، راحت ترین راه ارتباطی با مخاطبین است و این یک فرصت است تا سطح فکری و اطلاعاتی مخاطبین را برای ایجاد تحول در بانکداری آماده کرد. مخاطب آینده بانکداری، مخاطب دیجیتال است؛ بنابراین باید هم بانک و هم مخاطبان، آماده ارائه خدمات در این فضا باشند.
به گفته مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین؛ مشتریان دیجیتالی دیگر به شعبه مراجعه نمیکنند، اما به لحاظ ارتباطی، رابطه آنها با بخشهای مختلف بانکها بیشتر شده است. مشتری در فضای دیجیتال منتظر نخواهد بود، در واقع باید در همه حال کنار مشتری در تمامی کانالهایی که او در آن حضور دارد، باشیم. جنس این ارتباط نزدیک باید شفاف، سریع و تعاملی باشد.
بانک ایران زمین با هدف ایجاد رابطه مستقیم بین بانکداری دیجیتال، شبکههای اجتماعی و تجربه مشتری حضور خود را در شبکه های اجتماعی گسترش داده تا بتواند سرویس و خدمتی را ارائه بدهد که در واقع برداشتی هوشمندانه از روند ارتباط مشتری با بانک و سایر کسبوکارها است.