۱۰ خرداد ۱۳۹۹ | 19:42
کد خبر : 8721

ابلاغ سیاست‌ها و ضوابط اعتباری سال ۱۳۹۹ پست بانک ایران به واحدهای اجرایی و ستادی

مدیرعامل پست بانک ایران در راستای تقویت تأمین مالی تولید و اعتباردهی جهت افزایش ظرفیت واحدهای تولیدی سیاست‌ها و ضوابط اعتباری بانک در سال 1399 را به واحدهای اجرایی و ستادی ابلاغ و بر عملیاتی ساختن آن تأکید کرد.

به گزارش برداشت روز، به نقل از روابط عمومی پست بانک ایران ، دکتر شیری در این‌خصوص گفت: جذب حداکثر منابع صندوق توسعه ملی، اولویت تخصیص منابع برای تأمین مالی سرمایه در گردش واحدهای تولیدی، تأمین مالی طرح‌های نیمه‌تمام تولیدی با الویت پیشرفت فیزیکی بالای ۸۰درصد، تأمین مالی بنگاه های کوچک و زودبازده، صنایع پیشران و مولد اقتصادی و فعالان حوزه‌های IT و ICT و شرکت‌های دانش‌بنیان از مهمترین اولویت‌های این بانک است که در مجموعه سیاست‌ها و ضوابط اعتباری سال جاری مدنظر قرار داده شده است.
شیری درادامه تصریح کرد: پرداخت تسهیلات خرد روستایی و مناطق کمتر توسعه‌یافته، حمایت از تولیدات داخلی در قالب طرح مروارید و اعتبار اسنادی داخلی ریالی، آزادسازی منابع منجمد با پیگیری و وصول مطالبات و هدایت آن به بخش‌های مولد اولویت‌دار اقتصادی، نظارت به موقع و کارآمد بر اجرای صحیح طرح‌ها، مصرف تسهیلات، ایفای تعهدات ارزی و سایر محورهای اشاره در سیاست‌ها و ضوابط اعتباری از تأکیدات مهمی است که می‌بایست هریک از واحدها درسال “جهش تولید” توجه جدی به آن داشته باشند.
وی با اشاره به اجرای کامل سیاست‌ها و ضوابط اعتباری در کلیه واحدها تأکید کرد: شناسایی بخش‌های با ظرفیت بالا و متکی به مزیت‌های نسبی مناطق، اعتبارسنجی درست، ارزیابی مالی، اقتصادی و فنی مناسب طرح‌ها موجب تخصیص بهینه منابع و افزایش درآمد شده و از سوی دیگر کاهش هزینه‌های مشتریان را نیز فراهم خواهد ساخت.
شیری افزود: همه مدیران و مسئولان در تمامی سطوح بانک بایستی ضمن تشریح و تبیین اهداف تعیین‌شده نسبت به تدوین و اجرای برنامه‌ها و راهکارهای عملیاتی برای دستیابی به اهداف مذکور در چارچوب خط‌مشی اعتباری(سیاست‌ها و ضوابط اعتباری) بانک اقدام نمایند.
وی درپایان ابراز امیدواری کرد: با تلاش و همت مضاعف همه مدیران و کارکنان بانک شاهد تحقق کامل برنامه‌ها و اهداف کمی ابلاغی درپایان سال ۱۳۹۹و همچنین گسترش خدمت‌رسانی به هموطنان در اقصی نقاط کشور و تحقق EPS پیش بینی‌ شده باشیم.

تجارتخانه آراد برندینگ | طلق پلاستیکی